dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:53:15Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:53:15Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Canbay, Semra . (2006). İlköğretim birinci kademede çoklu zeka kuramı uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri (Yalova örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92326 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademede Çoklu Zekâ Kuramı uygulamalarının şuanki okul ve sınıflarımızın mevcut durumlarına uygun olup olmadığı; uygun ise bunun düzeyinitespit etmektir.Araştırmada, öncelikle zekâ ile ilgili son gelişmelerden yaralanılarak eğitimde uygulanan ÇokluZekâ Kuramı, literatür taraması yapılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çoklu Zekâ Kuramıuygulayıcısı olan öğretmenlerin kuram hakkındaki görüş ve düşüncelerini öğrenmek için bir deanket çalışması yapılmıştır.Anketler Yalova ilinde yer alan ilköğretim okullarının birinci kademelerinde görev yapan 240sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Ankette öğretmenlerin Çoklu Zekâ Kuramı uygulamalarınakarşı geliştirdikleri tutum ve yaklaşımlara ait 40 soru yer almış, ayrıca anketin sonundaöğretmenlerin görüşlerini yazılı olarak belirttikleri bir bölüme de yer verilmiştir.Ankette toplanan verilerin değerlendirilmesi sonunda; öğretmenler Çoklu Zekâ Kuramıuygulamalarının öğrenmede kalıcılık üzerinde daha etkili olduğunu, Çoklu Zekâ Kuramı'nagöre ders işlemenin geleneksel yöntemlere göre ders işlemekten daha iyi sonuç verdiğini,öğrencilerinin Çoklu Zekâ Kuramı'na göre ders işlerken derste daha aktif olduklarını ifadeetmişlerdir. Bunun yanında öğretmenler araç-gereç sıkıntısı yaşadıklarını, sınıfların kalabalıkolmasından rahatsızlık duyduklarını gerek kendilerinin, gerek yöneticilerin, gereksemüfettişlerin eğitim alması gerektiğini dile getirmişlerdir. Sorunların giderilmesi için MilliEğitim Bakanlığı'ndan ve program geliştiricilerden beklentilerinin olduğu belirtilebilir.Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları, Sınıf Öğretmenleri, Öğrenmede Kalıcılık |
|
dc.description.abstract |
The aim of the research is to determine if the applications of Multiple Intelligence Theory areappropriate for our schools and classes present conditions or not, if appropriate to determine itsdegree.In this research, Multiple Intelligence Theory which is used in education, is introduced by usingsouice search model, primarily by taking advantage of recent improvements and evidencesabout intelligence. An inquiry has been made in order to learn the teachers; who are theoperators of Multiple Intelligence Theory, ideas and opinions.The inquiries has been applied to 240 teachers all of whom Works in the first grades of theprimary schools in Yalova. In the inquiry there are 40 questions about the teachers attitudes ineducation towards the Multiple choice Intelligence. Besides, at the end of the inquiry there is apart where teachers can express their opinions written.The result of the increasing the value of the datas, which were collected from the inquiry;teachers expresed that, the applications of Multiple Intelligence Theory are more effective onpermanency on learning, that beter results are got when studying according to MultipleIntelligence Theory than traditional methods and that students are more active during the lessonwhen studying according to Multiple Intelligence Theory. Also teachers told that they have gotsome problems about finding equipments and crowdet classes. They agree that adminintiators,inspectors and they must have more detailed seminars about education on the subject ofMultiple Intelligence Theory. They have got expectations from National Education Ministryand program developers in order to solve their problems.Keywords: Multiple Intelligence Theory Applications, Teachers, Permanency on Learning. |
|
dc.format.extent |
XI, 111 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Çoklu zeka kuramı uygulumaları |
|
dc.subject |
Sınıf öğretmenleri |
|
dc.subject |
Öğrenmede kalıcılık |
|
dc.title |
İlköğretim birinci kademede çoklu zeka kuramı uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri (Yalova örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Canbay, Semra |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|