dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Ramazan Abacı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:53:14Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:53:14Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Çakır, Esra . (2006). Anadolu Öğretmen Liselerinde okuyan öğrencilerin depresyon ve motivasyon düzeyleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92324 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiTezin Başlığı: Anadolu Öğretmen Liselerinde Okuyan Öğrencilerin Depresyon veMotivasyon DüzeyleriTezin Yazarı:Esra ÇAKIR Danışman: Prof. Dr. Ramazan ABACIKabul Tarihi: 01.09.2006 Sayfa Sayısı: viii (ön kısım)+ 80 (tez)+ 5 (ekler)Anabilimdalı: Eğitim Bilimleri Bilimdalı: Eğitimde Psikolojik HizmetlerBu araştırma Anadolu Öğretmen Liselerinde yurtta kalan öğrenciler ile gündüzlüolarak okuyan lise öğrencilerinin depresyon ve motivasyon düzeylerinin bazıdeğişkenlere göre incelenmesini amaçlamıştır. Bu araştırma Anadolu ÖğretmenLiselerinde okuyan Hazırlık, Lise 1, Lise 2, Lise 3 sınıflarında okuyan öğrencilerüzerinde gerçekleşmiştir. Yatılı olarak bir okulda eğitimini sürdürme beraberinde dahafazla stresi getirmektedir. Yatılı okullarda okuyan öğrencilerin ailelerinden ayrıkalmaları, temel ihtiyaçlarının karşılanmasındaki maddi manevi sıkıntılar ve ergenliğingetirmiş olduğu psikolojik durum öğrencileri olumsuz etkilemektedir. Yatılı okullarabu açıdan bakıldığında depresyon ve motivasyon düzeyleri açısından incelenmesi içinönemli bir konudur. Araştırma grubu Arifiye A.Ö. Lisesi ve Beşikdüzü IMKB A.Ö.Lisesi'nde okuyan 353 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan kız ve erkeköğrenci sayıları birbirine yakındır. Araştırmada kullanılan veriler üç araç iletoplanmıştır. Bunlardan birincisi Beck Depresyon Ölçeği, kincisi araştırmacıtarafından Türkçe'ye uyarlanan Akademik Motivasyon Ölçeğidir (AMS) (Çakır 2004).Ayrıca demografik özellikleri öğrenmek için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Buaraştırmayı yaparken güz yarı yılı altıncı haftası içerisinde ölçümler alınmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizi SSPS WINDOWS programıylagerçekleştirilmiştir. Betimsel sonuçların elde edilmesinin yanında, bazı değişkenlerebağlı farkları belirlemek için t testi, değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak içinPearson Korelasyon yöntemi uygulanmış ve tercih sırası sınıf düzeyi sosyo-ekonomikdurum ve ikamet edilen yer arasındaki farklılıklar için tek yönlü varyans analiziyapılmıştır. Sonuçlar α= 0.05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırma sonucunda kaldığı yerden ve okuduğu okuldan memnun olmayanöğrencilerin depresyon ve motivasyonsuzluk düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür.Okulu tercih etme sıralaması yükseldikçe dışsal motivasyonda düşme görülürkenmotivasyonsuzluk da artma görülmüştür. Sınıf düzeyi yükseldikçe motivasyon alttestlerinde içsel motivasyon ve dışsal motivasyonda azalma görülürkenmotivasyonsuzluk da artma görülmektedir. Cinsiyet açısından bakıldığında kızöğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla dışsal motivasyona sahip olduklarıgörülmüştür. Yatılı-gündüzlü olma, açısından bakıldığında yatılı öğrencilerin gündüzlüöğrencilere göre daha fazla depresyon düzeyinin olduğu görülmüştür. Sosyo-ekonomikdurum ve ikamet edilen yer değişkenlerine göre anlamlı bir bulguya rastlanılmamıştır.Anahtar Kelimeler: Anadolu Öğretmen liseleri, yatılı okul, depresyon, motivasyon. |
|
dc.description.abstract |
Sakarya University Insitute of Social Sciences Abstract of Master?s ThesisTitle of the Thesis: Depression and Motivation of Students Who are Educating in AnatolianTeachers Training High SchoolsAuthor:Esra ÇAKIR Supervisor: Prof. Dr. Ramazan ABACIDate:01.09.2006 Nu. of pages: viii(pre text)+80 (main body)+5(appendices)Department: Educational Sciences Subfield: Psychological Counseling and GuidanceThis study is aimed to investigate the depression and motivation of students who are educatingand staying in Anatolian Teachers Training High School?s dormitory according to somevariables. This study was practiced on Anatolian Teachers Training High School?s prep class,class 9, 10, 11 students. More stress can be seen in dormitory school students. Staying awayfrom parents, economic problems and psychological symtoms due to the being adult effectnegatively this dormitory school students. Because of this reason investigating the level oftheese students? depression and motivation is an important subject. The sample of the studyconsists of 353 high school students from Arifiye Anatolian Teachers Training High Schooland Beşikdüzü MKB Anatolian Teachers Training High School. The number of male andfemale students in the sample were nearly equal. Main data collection tools selected wereBeck Depression Scale and Akademic Motivation Scale (AMS) (Çakır, 2004) adapted byresearcher. Also, to learn demographic features, Personal information sheet was used. Datacollections were done at the six weeks of the fall semester, as the beginning of the school year.Statistical analysis was carried out by SPSS/WINDOWS. With the descriptive results, to learndifferences according to some variables T test, to show relations between variables PearsonCorrelation Method were practiced and One-Way ANOVA was used to learn differencesamong order of preference, class, socio-economic status and place where the students live. Allthe results were tested at the .05 alpha level.The results of the study revealed that the students who are not satisfied with the place they stayhave high depression and amotivation. When the order of school preference increased,decrease in the extrinsic motivation and increase in the amotivation were seen. When the levelof class changed, decrease in intrinsic motivation and extrinsic motivation and increase inamotivation were seen. Also, girls have more extrinsic motivation than boys. Compared toboarding-day students, boarding students have more depression than day students. Meaningfuldata weren?t seen according to variables of socio-economic status and places where they live.Key Words: Anatolian Teachers Training High School, boarding school, depression,motivation. |
|
dc.format.extent |
VIII, 85 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Anadolu Öğretmen liseleri |
|
dc.subject |
Yatılı okul |
|
dc.subject |
Depresyon |
|
dc.subject |
Motivasyon |
|
dc.title |
Anadolu Öğretmen Liselerinde okuyan öğrencilerin depresyon ve motivasyon düzeyleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çakır, Esra |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|