Açık Akademik Arşiv Sistemi

İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 1. sınıf ve 8. sınıf öğrencilerinin 8 haftalık antrenman programına yanıtı

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Canan Dinçer Albayrak
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:14Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:14Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Çiftçi, Derya . (2006). İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 1. sınıf ve 8. sınıf öğrencilerinin 8 haftalık antrenman programına yanıtı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92321
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İşitsel engellilerin toplum ve sosyal çevre içerisinde güvenli yer edinebilmelerindeegzersizin yeri belirlenmeye çalışılmıştır.Bu etki 8 haftalık egzersiz öncesi ve sonrasındakimotorik ölçümler sonucunda belirlenmiştir.Araştırmaya stanbul Vezneciler şitme Engelliler lköğretim Okulu Öğrencilerinden 7-15yaş grubu, çeşitli derecede işitme engeline sahip, orta düzeyde öğrenme yetersizliği bulunan ;9 birinci sınıf öğrencisi, 15 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır.Verilerin çözümlenmesi aşamasında; verilen cevapların ortalamaları ve yüzdelikhesaplamalarında SPSS 10.0 programı kullanılmıştır.Beden Eğitimi ve Spor'un işitme engellilerde sosyalleşmeyi artırıcı etkisi ortayakoyulmuştur. Araştırma sonucunda erken yaşta egzersize başlamanın daha yararlı olacağıbelirlenmiştir. Motorik ölçüm sonuçlarında sürat, boy, kilo, durarak uzun atlama, dikeysıçramada ve esneklik istatistiki olarak anlamlı değişmeler gözlenmiştir. Harward adım testive otur-uzan ölçümlerinde istatistiki olarak fark bulunamamıştır. Eğitimcilerin işitmeengellilerdeki fiziksel gelişimi artırıcı önlemleri erken yaşta almaya başlamasının, çocuklarınsosyalleşmelerinde büyük önemi olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: şitme engelli çocuklar, motorik spor test, topluma sosyal uyum
dc.description.abstract People who have hearing defect struggle to have a place in our society and their needto socialize draws the attention. The situation of the exercise will be defined in thissocialization process of obtaining a safe place in society and social environment. Forthis purpose, 8 week exercise was carried out to students and it is tried to be definedaccording to the pre-training and post-training results of motorik measurement.A group of 7-15 years old students, nine from first grade students, 15 from eight gradestudents who have different hearing handicaps, mid level learning deficiencyparticipated in our research.. In addition to literature scanning,experimental researchmodel was carried out in our stuy. In order to acquire data, values obtained from pre-exercise and post-exercise were measured. At the stage of data analysis, in the averageof answers given and percentage calculation SPSS 10.0 programme was used.Physical Education and Sports has an influence on socialization of people who havehearing defects. It is defined that starting exercises at an early age by educators is moreuseful. According to the results of motorik measurement , expressive changes areobserved statisticly in speed, height, weight ,long jump and flexibility ,perpendecularjump.No difference could be found in Harward step test and sit- lie measurement.It isthought that taking precautions, which increase physical deveplopment, at an early agehas an important role on the socialization of the children.Keywords: Children who have hearing defects, physical suitable sports test, socialadaptation
dc.format.extent XI, 96 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İşitme engelli çocuklar
dc.subject Motorik spor test
dc.subject Topluma sosyal uyum
dc.title İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 1. sınıf ve 8. sınıf öğrencilerinin 8 haftalık antrenman programına yanıtı
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Çiftçi, Derya
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/