SAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiOrtaöğretim Lise 1.Sınıf Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğretimine İlişkinTezin Başlığı:FaktörlerAyşe Derya Kurnaz Yrd.Doç.Dr.Ahmet EskicumalıTezin Yazarı: Danışman :IX (ön kısım)+75 (tez)+10(ek)Kabul Tarihi: Sayfa Sayısı:Eğitim Bilimleri Eğitim Programları ve ÖğretimiAnabilim Dalı: Bilim Dalı :Bu araştırmada Sakarya Anadolu Lisesi lise 1. sınıfta İngilizce öğretimine ilişkinfaktörleri incelenmiştir..Çalışmada tarama modeli ve one-sample test deseninden yararlanılmıştır Araştırma da2005-2006 Öğretim Yılı Sakarya Anadolu Lisesi Lise 1.sınıf öğrencilerinin; yabancı dil(İngilizce) öğretimine ilişkin faktörler incelenmiştir. Araştırma 2005-2006 Öğretim YılıSakarya Anadolu Lisesi'nin altı Lise 1 sınıfında öğrenimini sürdüren toplam 171öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin İngilizce başarı düzeylerini ölçmekiçin S.Ü.Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsüne giriş için uygulanan 50 sorulukyabancı dil sınavı ön test olarak Ekim ayında uygulanmıştır. Ardından düzey belirlemetesti toplanmış ve değerlendirilmiştir. Bu sürede İngilizce öğretmenleri derslere devametmiş, kendi yöntem ve tekniklerini uygulamışlardır. Aynı test nisan ayın da son testolarak tekrarlanmıştır. Bunun yanında; dil başarılarını etkileyen etmenleri saptamak içinaraştırmacı tarafından geliştirilen bilgi formu uygulanmıştır. Bilgi formu sonuçlarıSPSS programında değerlendirilmiş olup, elde edilen veriler frekans ve yüzde tablolarıyapılarak sonuçlar yorumlandırılmıştır.Yapılan araştırmada; demografik etmenler, teknolojik yardımcı unsurlar, ders işlemesüresince kullanılan yöntem, teknik ve dil becerileri incelenmiştir. Ön-test ve son-testsonuçları karşılaştırılmıştır. Bu değişim sonucunda verilen eğitimin etkili olduğuöğrencilerin eğitim öncesi ve sonrası performansları arasında anlamlı bir fark olduğugörülmektedir. Bunun yanında anne ve baba eğitim düzeyleri ön-test ve son-testpuanlarına göre ilişkilendirilmiş anne eğitim seviyesinde olduğu gibi babanın eğitimseviyesinin de öğrencilerin ön-test son-test sonucunda aldığı puanlarla bir ilişkisiolmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce, İngiliz Dili Öğretimi, , lise 1. sınıflar
S.A.U.Institude of Social Sciences Abstract of Masters?s ThesisThe Factors Related to English Language Teaching in SakaryaThe Title of Thesis:Anatolian High School Class-9Ayşe Derya Kurnaz Yrd.Doç.Dr.Ahmet EskicumalıAuthor: Supervisor:IX (pre text)+75(main body)+10(appendices)Date: Nu OfPages:Science of Education Subfield : EducationDepartmentIn this research, the factors related to English Language Teaching in Sakarya AnatolianHigh School in class 9 is examined.In this study, scanning model and one-simple-test method were made use of. In presentwork, in the year 2005-2006 the factors related to English language teaching in SakaryaAnatolian high school in class 9 was examined. The research was applied to 171 studentsof six?s 9 class at Sakarya Anatolian High School .In October ,they were tested by an 50questioned proficiency exam similar to one applied to S.A.U as pre-test. Lessons werefollowed by the English teachers who had used their own methods and techniques E.L.T.In April the same test were applied as post test In addition, data collected form wereevaluated by the help of S.P.S.S programme .By preparing the frequency and thepercentage charts of the data obtained, the results were commented on and somesuggestions were givenDuring the research, demographic factors, technological elements, methods, techniqueand language skills used in lesson periods were investigated. Pre-test and the post testresults were compared. Having completed the test, it was observed that there was ameaningful difference and recovery between the performances of students before andafter the education periods. In addition the education levels of parents were evaluatedand it was seen that not only mothers? education level, but also fathers? one have noeffect on pre-test and the post test scores of students.Keywords: English, English Language Teaching, 9 Classes