dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Recai Coşkun |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:53:13Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:53:13Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Sevim, Esra . (2006). Küresel şirketlerde insan kaynakları yönetiminde ana-firma yavru-firma etkileşimi: Otomotiv sektörü örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92313 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Managing the human resource, the most important asset, of global companies has been handledfrom a different point of view due to the accelaration of international transactions in business inrecent decades. Companies have confronted different cultures as they made investments indifferent countries. Different cultures have brought different human resources, differentexpectations, different implementations and finally all these mean a different human resourcesmanagement.Culture, which can be assumed as a bridge between the nations' history and future and keyfactor to keep the individuals of a community together, has also shaped the managementconcept of countries. Management styles which have been shaped by means of country culturehave gained a new dimension in global companiesIn the first section of this study, Japanese, Korean, German and American cultures have beenhandled in details. Also the major human resources implementations of relevant countries havebeen mentioned and their advantages and disadvantages have been discussed in this section.In the second section, the new style of human resources management which has been affectedby globalization, global companies and human resources management in global companies havebeen mentioned.Finally, an investigation has been made through interviewing four giant company operating inautomotive industry of Turkiye. The aim of this survey is to examine the interaction of parentcompany and subsidiary in human resources management of global companies and the level ofglobalization in these firms.Key words: Global companies, Globalization, Culture,Human Resources Management,Ethnocentrism, Polycentrism, Geocentrism |
|
dc.description.abstract |
Günümüz iş dünyasında uluslararası faaliyetlerin ivme kazanmasıyla beraber şirketlerinbelki de en önemli kaynağı olan insanın yönetimi de farklı bir bakış açısıyla elealınmaya başlanmıştır. Şirketlerin, kendi ülkeleriyle sınırlı kalmayıp başka ülkelerde deyatırımlar yapmasıyla, şirket yönetimleri farklı ülke kültürleriyle tanışmıştır. Farklıkültürler, farklı insan kaynağını, farklı beklentileri, farklı uygulamaları dolayısıyla farklıinsan kaynakları yönetimini de beraberinde getirmiştir.Toplumların geçmişi ve geleceğiarasında köprü olan, o toplumun bireylerini birbirine bağlayan kültür, ülkelerin yönetimanlayışlarının şekillenmesini de sağlamıştır. Ülke kültürünün etkisiyle şekillenenyönetim anlayışı, farklı kültürlerin sentezi olan küresel şirketlerde yeni bir boyutkazanmıştır.Çalışmanın ilk bölümünde, Japon, Kore, Alman ve Amerikan kültürlerine detaylı birşekilde yer verilerek, söz konusu ülkelerin kültürleriyle şekillenen yönetim anlayışlarınaparalel olarak gelişen insan kaynakları yönetimlerine ve belli başlı özelliklerine yerverilmiştir.kinci bölümde ise, küreselleşme akımından nasibini alan insan kaynakları yönetiminindeğişen çehresi, küresel şirketler ve küresel şirketlerdeki insan kaynakları yönetimanlayışına yer verilmiştir.Son olarak ise, daha önceki bölümlerde değinilen kültür, küresel şirketler ve insankaynakları yönetimi sentezinden hareketle, Türkiye?de otomotiv sektöründe faaliyetgösteren dört büyük şirketin insan kaynakları yönetiminde köken ülke etkisi ile buşirketlerdeki insan kaynakları yönetiminde küreselleşme boyutunun anlaşılmasıamaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Küresel Şirketler, Küreselleşme, Kültür, nsan KaynaklarıYönetimi, Ethnocentrizm, Polycentrizm, Geocentrizm |
|
dc.format.extent |
V, 52 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Küresel şirketler |
|
dc.subject |
Küreselleşme |
|
dc.subject |
Kültür |
|
dc.subject |
İnsan kaynakları yönetimi |
|
dc.title |
Küresel şirketlerde insan kaynakları yönetiminde ana-firma yavru-firma etkileşimi: Otomotiv sektörü örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Sevim, Esra |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|