Açık Akademik Arşiv Sistemi

Lise öğrencilerinde stres, başaçıkma ve dini başaçıkma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Abdulvahit İmamoğlu
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:12Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:12Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Güner, Ayşe . (2006). Lise öğrencilerinde stres, başaçıkma ve dini başaçıkma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92310
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans ÖzetiTezin Başlığı: ?Lise Öğrencilerinde Stres, Başaçıkma ve Dini BaşaçıkmaTezin Yazarı: Ayşe Güner Danışman: Doç. Dr. Abdulvahit İMAMOĞLUKabul Tarihi: 26 Haziran 2006 Sayfa Sayısı: XIV (ön kısım) + 111 (tez) + 9 (ekler)Anabilimdalı: Felsefe ve Din Bilimleri Bilimdalı: Din PsikolojisiBu araştırmada lise öğrencilerinin stresli yaşantılarında kullandıkları başaçıkma vedini başaçıkma stratejileri, okul türü, akademik başarı düzeyi, sosyo-ekonomikdurum, anne-baba tutumu, anne-baba eğitimi, kişilik, spor, sigara ve cinsiyetdeğişkenleri göz önüne alınarak incelenmiştir.Araştırmanın evrenini; 2005-2006 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli'nin Fatihİlçesindeki üç farklı (İstanbul İmam-Hatip Lisesi, Ahmet Rasim Lisesi, AlparslanTicaret Lisesi) lisenin I. , II. ve III. sınıflarından 246' sı bayan ve 668'i erkek olmaküzere 914 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada ölçme aracı olarak; Folkman ve Lazarus' un geliştirdiği, Nesrin Şahinve arkadaşları tarafından kısaltılmış, geçerlik ve güvenirlilik çalışması yapılmış olan?Stresle Başaçıkma Tarzları Ölçeği? , Pargament'in geliştirdiği Halil Ekşitarafından Türkçe' ye uyarlanmış, güvenirlilik, geçerlilik ve analiz çalışmasıyapılmış olan ?Dini Başaçıkma Tarzları Ölçeği? ve araştırıcı tarafından geliştirilmişolan bazı kişisel ve ailevi değişkenlere ait bilgileri içeren ?Kişisel Bilgi Formu?kullanılmıştır.Verilerin analizinde okul türü, anne-baba tutumu, anne-baba eğitimi, sosyo-ekonomik durum, akademik başarı düzeyi, kişilik, spor, sigara ve cinsiyetdeğişkenleri göz önünde tutularak stresle; başarılı-başarısız başaçıkma stratejilerinive olumlu-olumsuz dini başaçıkma stratejilerini ölçen alt ölçeklerden elde edilenpuanlara ait ortalama (x), standart sapma (ss) hesaplanmış ve bağımsız örneklemgruplarının ortalamalarını karşılaştırmada kullanılan testi uygulanmıştır.tBulguların değerlendirilmesinde .05 düzeyi esas alınmıştır.Anahtar Kelimeler : Ergenlik, Stres, Başaçıkma, Dini Başaçıkmai
dc.description.abstract Sakarya University Insitute of Social Science Summary of PhD ThesisTitle of the Thesis: ?Coping With Stress and Religious Handling of Stressful Situations inHigh School StudentsAuthor:Ayşe Güner Supervisor: Doç. Dr. Abdulvahit İMAMOĞLUDate:26 June 2006 Nu. of pages: XIV (pre text) +111 (main body) + 9 (appendices)Department: Philosophy and Religious Sciences Subfield: Religious PsychologyThis research has been conducted to high school students in order to study thereligious and other to study the religious and other strategies they adopt to cope withstressful aspects of their lives. The following student and family parameters (type ofschool, lever of academic success, student?s personality, participation in sportsactivities, smoking bahaviour, gender and parent?s manner of conduct, level ofeducation and socioeconomic status) have been stadied to found out the relation to,and effect they have on the students? way of these situations.Research duration; 2005-2006 academic schools (Ahmet year It includes a totalof 914 students from three different high Rasim, İstanbul İmam-Hatip, AlparslanTicaret) in fatih district in Istanbul region, of which 246 were girls and 668 wereboys, all from first, second and third year. Their age range and average is 17-25 and18 respectively.A combination of two scales, Stress Coping Style Scale developed by Folkmanand Lazarus. Summarized , its validity and reliability worked out by Nesrin Şahinand fellows , and Religious Coping Scale -Rescope developed by Pargament ,translated into Turkish and its validity and reliability analysis done by Halil Ekşiwas used as measuring scale. Questions about personal and familial variables weredeveloped and added by the researcher to complete the questionnair used in thisstudy.In analysing the data obtained, by taking into account the parents? manner ofconduct, socioeconomic status and students? academic performance, personality,sports activities, smoking and gender, their successful and unsuccessful ways aswell as positive and negative religious ways of coping with stres were measuredusing subscales. then the averages and standart deviations (SD) of their dependentvariable groups. The findings were evaluated on the basis of the p<.05 value.Keywords: Adolescence, Stress, Coping, Religious Coping.x
dc.format.extent X, 120 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Ergenlik
dc.subject Stres
dc.subject Başaçıkma
dc.subject Dini başaçıkma
dc.title Lise öğrencilerinde stres, başaçıkma ve dini başaçıkma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Psikolojisi Bilim Dalı
dc.contributor.author Güner, Ayşe
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/