dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Remzi Altunışık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T12:53:11Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T12:53:11Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Sönmez, Sezin. (2006). 7-12 yaş arasındaki çocukların aile satın alma kararına etkisi üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92298 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiTezin Başlığı: 7-12 Yaş Arasındaki Çocukların Aile Satın Alma Kararına Etkisi Üzerine BirÇalışmaTezin Yazarı: Sezin SÖNMEZ Danışman: Doç. Dr. Remzi AltunışıkKabul Tarihi: 07 Temmuz 2006 Sayfa Sayısı: VI (ön kısım) + 95 (tez) + 6 (ekler)Anabilim Dalı: şletme Bilim Dalı: Üretim Yönetimi Ve PazarlamaAile toplumun en küçük fakat en önemli tüketici karar birimi olarak karşımıza çıkmaktadır.Değişen sosyo-ekonomik dengeler aile yapısında da değişmelere yol açmıştır. Aile satın almakararlarında artık aile üyelerinin ortak katılımı söz konusu olup üyelerin rollerinde farklılaşmalarmeydana gelmiştir. Günümüzde çocuklar, aile satın alma kararlarında etkin bir role sahiptir.Çocukların aile satın alma kararları üzerindeki etkileri farklı açılardan ele alınmalıdır. Buçalışmalar başarılı pazarlama stratejileri geliştirmek için önemli bilgiler sağlar.Bu çalışmada çocukların aile satın alma kararları üzerindeki etkilerinin özellikle farklı yapıdakiaileler, farklı ürün, farklı satın alma süreçleri, tüketici olarak çocuğun davranışları göz önünealınarak ortaya konulması amaçlanmıştır. Aile satın alma kararlarında çocukların etkileriniinceleyen bu çalışmada literatür araştırmaları ve mülakat çalışmaları sonrasında 7-12 yaş arasıçocukları olan ebeveynlerin bu konu hakkındaki görüşlerini açığa çıkarabilmek amacı ile anketuygulanmıştır.Çocukların satın almaya etkisi özellikle ürün çeşidine, satın alma karar sürecinin aşamasına göredeğişmektedir. Cinsiyet farkı çok fazla ön plana çıkmasa bile ailelerin kız çocuklarının satın almakararlarında daha etkili olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. Çocukların etkilendiği faktörlerarasında arkadaşlar ve reklamlar ön plana çıkmaktadır. Çocuklar isteklerini elde etmek amacı ilefarklı davranışlar sergilemekte, ailelerin bunlara tepkileri ise çoğunlukla çocuğun lehindesonuçlanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışları, Aile Satın Alma Kararları, Çocuk, Tüketici OlarakÇocukv |
|
dc.description.abstract |
Sakarya University Institute Of Social Sciences Abstract Of Master?s ThesisTitle Of The Thesis: A study on the influences on the family purchasing decisions of childrenwith an age of 7-12 years oldAuthor: Sezin SÖNMEZ Supervisor: Assoc. Prof. Remzi AltunışıkDate: 07 July 2006 Nu. of pages: VI (pre text) + 95 (main body) + 6 (appendices)Department: Business Subfield: Production Managament And MarketingFamily is the smallest but most effective consumer desicion unit in society. The balance ofsocial and economical exchanges leads to the changes in families structures. There is observedthat in families the buying decisions are made in common and the roles of members in familiesare changing. Nowadays, children have affective roles on buying decisions. Today, childs areeffective at purchasing decisions. The influence of children on family purchsing decision shouldbe research from various perspective. The studies supply important knowledges to developsuccessful marketing strategies.Within this framework, we want to examine and this researchs includes the influences of childrenin different family states, products and different buying behavior decision making process. Asmethodology, focus group studies and a questionnaire on families who had child/children in 7-12years olds was utilized in collecting the data used in the study.Child?s effects show difference by type of product and purchase process level. Childs at differentsex has effects on purchasing and researches shows that girls has bigger influence at purchasingdecision. The influences of children on decision process are especially on the kinds of productswhich is chancing about the steps of decision process. Children are affected by friends andadvertisements. And children beaver very different on their wishes.Key Words: Consumer Behaviours, Family Purchasing Decisions, Children, Children AsConsumervi |
|
dc.format.extent |
VI, 101 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Tüketici davranışları |
|
dc.subject |
Aile satın alma kararları |
|
dc.subject |
Çocuk |
|
dc.subject |
Tüketici olarak çocuk |
|
dc.title |
7-12 yaş arasındaki çocukların aile satın alma kararına etkisi üzerine bir araştırma |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Sönmez, Sezin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|