Açık Akademik Arşiv Sistemi

Emniyet teşkilatı çalışanlarının toplam kalite yönetimi uygulamalarına yönelik değerlendirmesi İstanbul Emniyet Müdürlüğü örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Fatma Fidan
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:09Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:09Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Yıldırım, Şule . (2006). Emniyet teşkilatı çalışanlarının toplam kalite yönetimi uygulamalarına yönelik değerlendirmesi İstanbul Emniyet Müdürlüğü örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92285
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Toplam Kalite Yönetimi; müşterinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, müşteri odaklı, üst yönetiminkararlılık, sorumluluk ve liderliğinde, tüm çalışanların katılımı ile, çalışanların düşünce ve değerlerineönem verip, yönetime katarak, motivasyonu arttıran, eğitim ile birlikte çalışanları daha etkin, verimli veyetenekli hale gelmelerini sağlayıcı, hedeflere göre yönetimi ve sürekli gelişmeyi sağlayıp bir örgütkültürü oluşturan ve insana değer veren bir yaşam felsefesidir. Toplam Kalite Yönetimini uygulayankuruluşlar büyük bir rekabet gücü, üstünlük, etkinlik ve verimlik sağlar.Bu çerçevede, imalat ve hizmet sektöründe başlatılan Toplam Kalite Yönetimi kamuda da uygulanmayabaşlanmıştır. Bunun birinci sebebi bilgi ve teknoloji çağı olan günümüzde vatandaşların devletten dahakaliteli bir hizmet (sağlık, sosyal güvenlik, adil sistem, adil ücret v.b.) istemesidir. Günümüzde devlet -vatandaş ilişkileri de sorgulanmaya başlanmış, vatandaşın devlet için değil devletin vatandaş için varolduğu düşüncesi oluşmuştur. Dünya'da ABD, ngiltere, Fransa, srail gibi ülkelerde kamuda yenidenyapılanmaya gidilmiş ülkemizde de başarılı sonuçlar alınmıştır. Bu konuda ilk olarak Toplam KaliteYönetimi'ni yerel yönetim olan Kocaeli Değermendere Belediyesinde 1995 yılında uygulanmayabaşlanmıştır. Daha sonra T.C.Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, askeri hastaneler, Genel Kurmay Başkanlığıgibi kamu kurum ve kuruluşları TKY uygulamasına geçmişlerdir.Emniyet Teşkilatı da ilk olarak 1999 yılında Etiler Polis Eğitim Merkezi Müdürlüğü tarafından ISO 9000belgesi almış, ardından Adıyaman, Elazığ, Ordu, Osmaniye, stanbul, Giresun, Hatay, l EmniyetMüdürlükleri ile Emniyet Genel Müdürlüğü bu belgeyi alarak kalite yolculuğuna başlamıştır.Amaçvatandaşın memnuniyetini sağlamak, toplumun desteğini ardına almak, hukukun üstünlüğü ve sürekligelişme ile birlikte verimli, etkin, çağdaş bir teşkilat haline gelmektir.Teoride Kalite, Toplam Kalite Yönetimi gibi kavramlara literatür taraması yapılarak, daha sonraEmniyet Teşkilatında kalite uygulamalarına değinilecektir. Bu bağlamda çalışmanın amacı EmniyetTeşkilatı çalışanlarının Toplam Kalite Yönetimini değerlendirişi ve algılayışını ortaya koymaktır. Örnekkütle olarak stanbul Emniyet Müdürlüğü çalışanları seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket(sorukağıdı) uygulaması yapılmıştır. Anket çalışmasında kişisel bilgilerden sonra 27 adet kapalı uçlu sorularsorulmuştur. Sorularda öncelikle kamu ve özel sektör karşılaşması yapılmış, ardından EmniyetTeşkilatında TKY uygulanmasının sonuçları en son olarak da personeldeki değişimler araştırılmıştır. Eldeedilen anket sonuçları derlendikten sonra, SPSS bilgisayar ortamında çözümü yapılmıştır.Anahtar kelimeler : Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Kamuda Toplam Kalite Yönetimi, EmniyetTeşkilatında Toplam Kalite Yönetimi
dc.description.abstract Total Quality Management gives importance to mentality and efficiency of working humankinds withparticipating of all employees in stability, liability and leaderstip of senior management as customeroriented work to meet the expectations of customers and TQM is as method by which management andemployees can became involded in the continuous improvement of the production of goods andservices. It is a combination of quality and management tools aimed at increasing bussiness andreducing losses due to wasteful practices and TQM which provided the improjving and the managementaccording to targets contiuously and created an organization culture and given value to human kinds, isa life philosophy.In this connection, TQM which applied in manufacturing and service sector has also been begun byPublic Organizations. Fistly, the citizens are requested more quality services (such as healthy, socialsecurity, equitable system, equitable fee, etc.) than goverment at our erat that is an age of knowledgeand technology. The relationship between goverment and citizen have also begun to be questioned at ourera, and it is thought that nat only goverment for the citizen but also the citizen for goverment isavailable. The countries such as USA, England, France and Israel in the world have been begun therestructring in Public and also in this matter, successful results in our country have been taken. In thissubject, fistly TQM has been began to apply by Değirmendere Municipal in Kocaeli in 1995. Ministryof Industry and Trade of Turkish Republic, Soldier?s Hospitals and Turkish General Staff have alsoapplied the TQM.ISO 9000 certificate was fistly taken by Etiler Police Training Center Department in 1999 and after thisquality leading has been begun by General Directorate of Security and Province Security Directorates inAdıyaman, Elazığ, Ordu, Osmaniye, stanbul, Giresun, Hatay by taking this certificate. The scope iscreated the efficiency, active, modern organizations as well as the superiority of law and continuousdevelepmont by providing the satisfaction of citizen and by taking the support of citizen.After being analized literature for concepts such as Quality in Theory, Total Quality Management, itwill be mentioned to the quality applications by Security Organizations. In this subject, the scope ofstudy is originated the evaulation and perception of TQM by Scurity Organization?s employees. Theemployees of stanbul Security Department have been chosen as a sample group. The questionnaireapplication has been made for collecting of data. 27 pcs. questions for the questionnaire have been askedand they are made a comparison between Public and Private Sector. The results of TQM application inSecurity Organizations have been examined and also the alterations into personel have beeninvestigated. After the questionnaire results had been collected, they were solved by SPSS computersystem.Keywords : Quality, Total Quality Management, TQM in Public, TQM in Security Organizations
dc.format.extent VII, 125 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kalite
dc.subject Toplam kalite
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Emniyet teşkilatında toplam kalite yönetimi
dc.title Emniyet teşkilatı çalışanlarının toplam kalite yönetimi uygulamalarına yönelik değerlendirmesi İstanbul Emniyet Müdürlüğü örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Yıldırım, Şule
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/