Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim öğrencilerinde Allah inancı

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Recep Kaymakcan
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:09Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:09Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Çabuk, Salih Kerem . (2006). İlköğretim öğrencilerinde Allah inancı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92281
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiTezin Başlığı: lköğretim Öğrencilerinde Allah nancıTezin Yazarı: Salih Kerem ÇABUK Danışman: Doç. Dr. Recep KAYMAKCANKabul Tarihi: 26 Haziran 2006 Sayfa Sayısı: XVIII (ön kısım) +226 (tez)Anabilimdalı: Felsefe ve Din Bilimleri Bilimdalı: Din EğitimiBu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin, Allah tasavvurlarını, din öğretiminden Allahinancı noktasında beklentilerini ve mevcut öğretimden tatmin düzeylerini belirlemek amacıylayapılmıştır. Araştırma, 2005-2006 öğretim yılının II. yarıyılında Düzce il merkezinde bulunan 27resmi ilköğretim ve 3 özel ilköğretim okulu içersinden seçilen 2'si özel 6 okulun, 6-7. ve 8.sınıflarında okuyan kız ve erkek 567 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma bu öğrenciler üzerindeanket tekniği kullanılarak yapılmıştır. Bu şekilde toplanan verilerin istatistiksel işlemleri SPSS(Statistical Package for Social Sciences) bilgisayar istatistiksel paket programı ile yapılmıştır.Araştırmada, Öğrencilerin Allah tasavvurlarının zihinsel gelişimlerine paralel soyut bir niteliğesahip olduğu, öğrencilerin çoğunda Allah inancının kendini güvende hissetme ve Allah'a yakınhissetme gibi olumlu duyguların gelişmesine sebep olduğu tespit edilmiştir.Öğrencilerin çoğu Allah'ın merhametinin cezalandırmasından daha fazla olduğuna inanmakta veAllah'ın ödüllendirmeye ve cezalandırmaya daha dünyada iken başlayacağını düşünmektedirler.Öğrencilerin din dersinde en merak ettikleri konu Allah inancıdır. Öğrencileri din dersiöğretmenlerini ve dolayısıyla din dersini Allah'ın sevilmesi noktasında etkili bulmaktadır.Öğrencilerin Allah inancı öğretimi ile ilgili tatmin düzeyleri yüksektir. Öğrenciler DKAB dersindeverilen cevapları yeterli, DKAB kitaplarını doyurucu bulmaktadır.Öğrencilerin Allah inancı öğretimi ile ilgili beklentileri yüksektir. Öğrenciler Allah inancıöğretiminde, teknolojik imkânlardan daha fazla yararlanılmasını, daha anlaşılır ifade, benzetme vegüncel örneklerin kullanılmasını, hikâyelere ve ayetlere daha fazla yer verilmesini istemektedirler.Bununla birlikte öğrenciler Allah inancının her sene tekrar edilmesini arzulamaktadırlar.Anahtar kel imeler: lköğretim Öğrencileri, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Allah nancıÖğretimi, Allah Tasavvuru, Beklenti.
dc.description.abstract Sakarya University Insitute of Social Sciences Abstract of Master?s ThesisTitle of the Thesis: The Faith in God Among the Students of Primary SchoolsAuthor: Salih Kerem ÇABUK Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Recep KAYMAKCANDate: 26 June 2006 Nu. of pages: XVIII (pre text) + 226 (main body)Department: Philosophy and Religious Sciences Subfield: Religious EducationThe aim of this paper is to understand the concept of God in the second stage primary schoolstudents mind, their expectations from religious education in this regard and to what extent they aresatisfied about the existing education. The research depends on the interviews with 567 studentsstudying in the 6-7 and 8th classes of 2 private and 4 public schools selected out of 27 public and 3private schools in Düzce city center during the 2nd semester of 2005-2006 Academic Year. Thequestionnaire method was used and the collected data was processed through SPSS (StatisticalPackage for Social Sciences) software program.By this research, it is understood that the concept of God gaining notional character in line with themental improvement of the students encourages belief in God and particularly leads feelingcloseness to God in return making most of the students feel themselves in trust and confident.Most of the students believe that the mercy of God exceeds his/her punishment and the mercy-punishment process is being starting during the life itself.Faith in God is the subject in the religious courses of which the students are most curious about.They find the teacher and religious courses as effective factors in loving God. Thestudents acknowledge the teaching belief in God as highly satisfactory. They find the answers inReligious Culture and Ethics Knowledge lectures adequate and the books highly meeting theirneeds.Student's expectation from the teaching of God belief is high. Regarding to the teaching they wishto face more usage of technological facilities and more understandable expressions anddaily examples, stories and versus. Additionally, they expect the repetition of the teaching everyyear.Keywords: Primary School Students, Religious Culture and Ethics Knowledge, Teachingthe faith in God, the perception about God, Expectation.xvii
dc.format.extent XVIII, 226 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İlköğretim öğrencileri
dc.subject Din kültürü ve ahlak bilgisi
dc.subject Allah inancı öğretimi
dc.subject Allah tasavvuru
dc.title İlköğretim öğrencilerinde Allah inancı
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Çabuk, Salih Kerem
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/