Dünyada her alanda olduğu gibi, eğitimde de hızlı değişimler yaşanmaktadır. Çağımızıngerektirdiği bilgi ve becerilere sahip bireyleri yetiştirmek için, dünyanın birçok ülkesindeeğitimde yenilikler ve değişiklikler yapılmaktadır. Bu değişikliklerin önemli bir kısmı eğitimprogramlarında gerçekleştirilmiştir.Bu çalışmanın araştırma problemi, İlköğretim Okulu 5.sınıf öğretmenlerinin yenilenenMatematik programı ile ilgili görüşlerini belirlemek olarak ifade edilebilir.Bu bağlamda bu çalışmanın amaçlarını şu şekilde ifade etmek mümkündür:a)Yenilenen matematik programı hakkında ilköğretim okulu 5.sınıf öğretmenlerinin görüşlerinelerdir?b) Eğitim durumları açısından öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?Bu araştırmanın yöntemi tarama yöntemidir. Bu yöntem ile ülkemizde uygulanan matematikprogramının tarihsel gelişimi, yeni matematik programının içeriği, vizyonu, felsefesi ve diğerprogramlardan farklılıkları ele alınmıştır. Programın uygulayıcıları olan ilköğretim okulu 5.sınıf öğretmenlerine bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS programındadeğerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin frekans ve yüzde tabloları yapılarak sonuçlaryorumlanmıştır. Yapılan yorumlar ışığında, Yeni Matematik Programı'nın hedefleri, içeriği,eğitim-öğretim süreçleri ve ölçme-değerlendirme ile ilgili uygulama sorunları tespit edilmişve bu sorunlara çözüm önerileri sunulmuştur.Bu çerçevede yapılan araştırma sonucunda, ilköğretim matematik dersi öğretim programı ileilgili olarak bütün öğretmenlerin eğitim durumu açısından sorunları farklı ele almadıklarıgörülmektedir. Elde edilen bulgular sonucunda öğretmenlerin ders işlerken kullanacaklarıaraç-gereçlerin yetersizliğinin sorun yarattığı görülmüştür. Öğretmenler programınuygulanmasında değerlendirme konusunda kendilerine verilen değerlendirme formlarının dauygulamada sorunlar yarattığını, değerlendirmeyi eski yöntemlerle yaptıklarını ifadeetmektedirler. Bununla birlikte, öğretmenlerin yeni programın uygulanması ile ilgili olarakeski programdaki alışkanlıklarından kurtulamadıkları, yeni programın içeriğinin veuygulamasının değişmesi konusunda da tam olarak adapte olamadıkları gözlemlenmektedir.Bu nedenle öğretmenlerin daha ayrıntılı bir hizmet içi eğitime alınması gerektiği söylenebilir.Anahtar kelimeler: Eğitim, Program, Matematik
Like any other domains, there are fast changes in education. To foster the growth ofindividuals accompanying the adaquate knowledge and skills to survive in the newcentury, there are rapid changes in even almost all countries of the world. The mostimportant changes were performed in educational curriculums.The research problem of this work may be expressed as validating the thoughts ofprimary school teachers of 5th year about evaluated math curriculum.It is possible to express the aims in this work as follows:a) What are the thoughts of primary school teachers of 5th year about evaluated mathcurriculum?b)Are there any meaningful differences btw. teachers? thoughts with respect to theireducational status.In this thesis, the method is survey. This makes evaluation of historical development,content, vision and philosphy of math curriculum more fair. The second method issurveying. In this method a survey was performed on primary school teachers of fifthyear students. Questionnaires were evaluated with SPSS. The results were interpretedwith frequency and percentage tables. After the interpretations; the problems about aims,contents, process of education and evaluation were found and some improvements forcurriculum were suggested.After the research carried on this frame, it is possible to see that the opinions of theteachers are not such different due to their educational status. Research results show thatthe deficiency of lecture materials cause problems to carry on the lessons. Teachers alsostate that the program evaluation forms provided to them causes problems in application.Morever they complain about procedures for being old to be used in evaluation process.In addition to this, it is observed that teachers can not overwhelm the customs of oldprograms and they can not adapt into contents of the new program. The reasonsmentioned above show why teachers should be trained about new curriculum.Keywords: Education, Curriculum, Mathematics.