Tüm dünyada demokratikleşme, küreselleşme, yerelleşme, özelleştirme, gibisüreçlerin gelişmesi ile birlikte kamu yönetiminin rolü ve fonksiyonlarında dadeğişime gidilmesi düşüncesi, ülkemizin de gündemindeki önemli konulardan biridir.Devletin yetkilerinin ve faaliyet alanlarının sınırlandırılması gerektiği neredeysegenel bir kanı haline gelmiştir. Kalite, etkinlik, verimlilik gibi kriterler açısındangeçerliliğini yitiren geleneksel kamu yönetimi sistemlerinin yerini yavaş yavaş yenikamu yönetimi anlayışı almaktadır.Bu anlamda kamu yönetimi reformu kapsamında, kamu yönetiminin küçültülmesi,kamu işletmelerinin özelleştirilmesi, hizmetlerin çoğunun yerel yönetimlere devri,sivil toplum kuruluşlarının hizmet sahalarının genişletilmesi, yönetime katılma veyönetimde şeffaflığın sağlanması yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmanınkonusunu teşkil eden 1980'den sonraki süreç, hızlı bir değişim ve yeniden yapılanmaniteliğindedir. Bu tarihten itibaren tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de birçokalanda değişimler yaşanmış, dışa açılma ve serbestleşme akımlarından ülkemiz deetkilenmiştir. Ancak yapılan çalışmalarda genellikle bir mevzuat oluşturma ve raporhazırlama çabalarından öteye gidilememiştir.Bu genel bilgilerden hareketle tez üç bölüm halinde hazırlanmıştır. lk bölümde kamuyönetimi reformu kavramı ve reformu gerektiren faktörler açıklanmıştır. kinci bölümTürkiye'de 1980'den 2000 yılına kadar yapılan reform çalışmalarını kapsamaktadır.Üçüncü bölümde ise 2000 yılından sonra yapılan çalışmalar ve değişiklikler elealınmıştır. Yeniden yapılanmanın başarıyla gerçekleştirilmesi için sorunlarınkaynağına inilmesi ve bunların çözümü için etkin mekanizmaların oluşturulmasıgerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Kamu Yönetimi Reformu, Yeniden Yapılanma, Yeni Kamu YönetimiAnlayışı
The thought of changes in the role and functions of public administration with thedevelopment of processes like democratization, globalization, localization,privatization in the world has become the most significant subject of agenda in ourcountry. The need of restriction in the authorization and activity areas of the state hasnearly become a general opinion. The new public administration understanding hasgradually taken the position of traditional public administration systems which havelost its validity according to the criterions such as quality, activity, productivity.According to this, in the extent of public administration reform, the studies such asminimizing public administration, the privatization of public business enterprises, thedevolution of most of the services to local administrations, the widening of serviceareas of civil community institutions, joining to administration and providingtransparency in administration have been done. The process after 1980, which is themain theme of this study is a fast change and re-organization. After this date, therehave been many changes in numerous areas in Turkey like all over the world and ourcountry has also been influenced by linearization trends. However in this removalsnothing more has been achieved except for preparing reports and forming laws.According to this general information this study has been prepared as three chapters.In the first chapter public administration reform and the factors which require thisreform have been explained. The second chapter consists of the reform studies madefrom 1980 to 2000 in Turkey. In the third chapter the studies and changes of publicadministration reform after 2000 have been examined. In order to manage re-organization, the problems should be well-searched and active should be formed tosolve these problems.Anahtar Kelimeler: Reformation of public Administration , Re-organization,New PublicManagement