Açık Akademik Arşiv Sistemi

Siyasal reklamcılığın siyasal seçimler üzerindeki etkileri : Türkiye’de 2011 genel seçim sürecine ilişkin bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Özer Köseoğlu
dc.date.accessioned 2021-04-01T06:54:47Z
dc.date.available 2021-04-01T06:54:47Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Can, Aybike. (2012). Siyasal reklamcılığın siyasal seçimler üzerindeki etkileri : Türkiye’de 2011 genel seçim sürecine ilişkin bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92266
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Siyaset, siyasal aktörlerin iletişim faaliyetleriyle gerçekleştirilir. Eskiden yüz yüze yürütülen siyasal iletişim artık, büyük oranda, kitle iletişim araçları vasıtasıyla yapılmaktadır. Bu aşamada, toplumsal ve siyasal gerçeklik, kitle iletişim araçlarıyla yeniden şekillenmektedir.Kitle iletişim araçları, her türlü bilgimizin kaynağı olarak büyük bir güce sahiptir. Hatta bu güçle siyasal süreci bile etkileyerek dönüştürme potansiyeline sahiptir. Günümüzde siyasal bilgilerimiz ve seçimlerdeki tutumlarımız giderek medyanın etkisiyle şekillenmeye başlamıştır.Medyada yer ve zaman satın alınarak üretilen siyasal reklamlar da seçimler üzerinde önemli etkilerde bulunmaktadırlar. İmaj oluşturma, ikna etme, tutumları etkileme işlevlerinin yanında, siyasal reklamlar, siyasal partilerin siyasal problemleri nasıl gördüklerini ve daha önemlisi nasıl göstermek istediklerini yansıtan araçlardır. Siyasal gerçeklik, siyasal reklamlar aracılığıyla yeni anlamlar kazanarak tekrar üretilmektedir. Siyasal reklamlar, birer gösterge olarak farklı anlamlar yüklüdürler ve bu göstergelerin çözümlenmesi gerekmektedir.Reklamlarda sunulan farklı anlamların belirlenmesinde göstergebilimin yardımına başvurulur. Bu tezde de, 2011 Milletvekili Genel Seçimlerinde, AKP ve CHP'nin açıkhava (outdoor) reklamları vasıtasıyla, aynı sorunlar karşısında ürettikleri farklı anlamlar göstergebilim yardımıyla araştırılmıştır. Tezde, siyasal reklamların, siyasal partiler tarafından, toplumsal ve siyasal gerçekliğe farklı anlamlar yüklemek ve gerçekliği yeniden kurgulamak için, bir araç olarak kullanıldığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract Politics is carried out by communication activities of political actors. Political communication which is performed face-to-face previously, is done mostly by mass media today. At this stage, social and political reality are reshaped by mass media.Mass media have immense power by being the resource of all information. Besides, by this power, mass media have the potential of transforming political process by affecting it. Nowadays, mass media have growing potential to drive the political knowledge and attitudes during the elections.Political advertisings that are produced by buying place and time in the media, seriously affect political elections by building an image, persuasion and shaping attitudes. Political advertisings are instruments which reflect how political parties see the political problems and more importantly how they want to show them. Political advertisings reproduce political reality by attributing new meanings. Political advertisings, as being signs, include different meanings and these are needed to be analised.Semiotics is used in order to define the different meanings that are presented in the advertisings. In this thesis, during 2011 Parliamentary Elections in Turkey, Justice and Development Party and Republican People?s Party?s productions about different meanings vis-a-vis same problems by the outdoor advertisings, will be studied by using semiotics. As a conclusion, political advertisings are used as an instrument by political parties in order to attribute different meanings to political reality and reconstruct it.
dc.format.extent VI, 129 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kitle iletişim araçları
dc.subject Siyasal iletişim
dc.subject Siyasal reklamlar
dc.subject 2011 Türkiye milletvekili genel seçimleri
dc.title Siyasal reklamcılığın siyasal seçimler üzerindeki etkileri : Türkiye’de 2011 genel seçim sürecine ilişkin bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Siyaset ve Sosyal Bilimler
dc.contributor.author Can, Aybike
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/