Günümüzde işletmeler, değişen dünya şartlarında varlıklarını sürdürebilmek ve zorlu piyasa koşullarında rekabet edebilmek için büyük bir mücadele içindedirler. Hızla değişen ve gelişen bu ortamda koşullara uyum sağlayabilmek ve değişimlere meydana gelmeden öncede hazırlıklı olabilmek için işletmelerin stratejik yönetim anlayışını benimsemeleri gerekmektedir.Stratejik yönetim, işletmelerin çevrelerindeki fırsatları ve tehditleri, sahip olduğu kaynakların güçlü ve zayıf yanlarını görmelerini sağlayarak, gelecek ile ilgili faaliyetlerini planlamasına, uygulamasına ve kontrol etmesine imkân veren bir yönetim sürecidir.Bu çalışma, stratejik yönetim sürecini tüm aşamaları ile ele almayı amaçlamıştır. Stratejik yönetim sürecinin işletmelerde nasıl uygulanabileceği, bunun için takip edilebilecek yöntem ve aşamaların neler olabileceği örnek bir uygulama ile gösterilmeye çalışılmıştır.Tezin ilk bölümünde strateji ve stratejik yönetim kavramları açıklanmıştır. İkinci bölümde stratejik yönetim sürecinin aşamaları geniş bir şekilde yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, MDF sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın tüm süreçleri stratejik yönetim modeliyle analiz edilerek eleştiriler yapılmış ve öneriler getirilmiştir. Son olarak sonuç bölümünde, çalışmanın tümü özetlenerek, analiz sonucunda elde edilen bilgilere ve strateji önerilerine yer verilmiştir.Çalışmanın ortaya koyduğu bulgulardan da görüleceği üzere stratejik yönetim süreci, işletmelerde profesyonelce ve kapsamlı olarak uygulanamamaktadır. Bu çalışmadan beklenen, stratejik yönetim sürecinin aşamalarını ortaya koyarak, işletmeler ve ilgililer için stratejik yönetim uygulamalarının yeniden yapılandırılmasında bir yol haritası olmasıdır.
The businesses today are in a great struggle to survive in the changing world situations and to compete in tough market conditions. The businesses must adopt a management approach in this environment in which it changes and evolves rapidly to adapt to conditions to be prepared for changes.Strategic management is a management process that allowing to control, practice, plan the activities related to future by allowing them to understand the strengths and weaknesses of sources that they have.This study aimed to deal the strategic management process with all the details. In this study tried to be shown with an example application how the strategic management process can be applied in the businesses what steps can be followed and methods.In the first part of this thesis describes the concepts of strategy and strategic management. Covered extensively in the second section describes the stages of strategic management process. In the third section, all processes of a firm operating in the MDF industry analysis was performed using a strategic management model. Criticisms and suggestions were made as a result of this analysis. Finally, in conclusion, the study summarized all of the information obtained as a result of the analysis and strategy will be discussed.The findings of the study strategic management process can?t be applied as a professional and comprehensive in the businesses. What is expected from this study by putting forward stages of the strategic management processes a road map in the restructuring of the strategic management practices for businesses and authorities.