dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent N. Gülgün Elitez |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:43Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:43Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Özer, Fevziye. (2012). Türk seramik sağlık gereçlerinde tasarım faktörünün pazar payına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92256 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Pazardaki sağlık gereçlerinde tasarım etkin bir konumdadır ve bu anlamda yönlendirme hem kullanıcı hem piyasa hem de tasarımcı arasında bölünmektedir. Gelişen teknoloji ile birlikte bireyler ev yaşamlarına daha fazla zaman ayırabilmekte. Bunun için de kullanıcı profilleri pazarda söz sahibi olmuştur. Kullanıcı için banyonun, evin neresinde olduğu ya da büyüklüğünden ziyade işlevi ve görünümü önemlidir. Çünkü çalışan bir toplum olarak insanlar günün yorgunluğunu üzerlerinden atmak için banyoda rahatlama ihtiyacı duyarlar ve konforlu bir ıslak mekan kullanıcının kendisiyle baş başa kalması için önemli bir faktördür. Kullanıcı için göze hitap eden bir kullanım alanı tüketiciye kendini iyi hissettirir.Bu çalışmanın amacı Türk seramik sağlık gereçlerinin üretim sürecinde, tasarım faktörüne ne kadar önem verildiğinin tespit edilerek, tasarım ve tasarımcının üretim prosesi dâhilinde önemi ve gerekliliğinin değerlendirilmesidir. |
|
dc.description.abstract |
Design is taking an effective position on sanitary wares in the market within this aspect routing has been shared by the user, the market and as well as the designer. As a result of the progresses in technology people are able to allow much more time to themselves at home. Therefore, the user profiles became dominant in the market. From the users point of view function and appearance are more important than the size and location. Because as a laboring society, people tend to relax and relieve at home especially in wet places like bathrooms and it is an important factor for the user to stay alone with himself there. For the consumer a product that is appealing to the eye always makes one feel better.The aim of this study was to determine how much considerable attention has been given within the Turkish ceramic sanitary ware production process and to evaluate the importance and necessity of the designer and the design. |
|
dc.format.extent |
XI, 153 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Seramik |
|
dc.subject |
Sağlık gereçleri |
|
dc.subject |
Tasarım |
|
dc.subject |
Pazar payı |
|
dc.title |
Türk seramik sağlık gereçlerinde tasarım faktörünün pazar payına etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik ve Cam Anabilim Dalı, Seramik ve Cam Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Özer, Fevziye |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|