İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, kurumlar bilgiyi üretmek, sınıflandırmak ve saklamak, paylaşmak ve kullanmak için yeni uygulamalar kullanmaktadırlar. Bu gerçeğin farkında olan kurumlar bilgi yönetimi teknolojilerine yatırım yapmaktadırlar.Bu tez kapsamında ulaşılmak istenen ana amaç; yerel yönetimlerde bilgi yönetiminin algısını istatistikî analizlerden faydalanarak ortaya koymaktır. Aynı zamanda Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nde sık olarak kullanılan bilgi yönetimi uygulamalarını tespit ederek, bilgi yönetimi uygulamalarının kurum içindeki birimlere olan faydalarını belirlemek ve kullanılan bilgi yönetimi uygulamalarının bilgi yönetimi süreçlerine ne derece etkisi olduğunu ortaya koymaktır.Bu temel amaç doğrultusunda literatür taraması yoluyla teorik bir çerçeve oluşturularak yerel yönetimlerdeki bilgi yönetimi süreçleri ve kullanılan bilgi yönetimi uygulamaları ile ilgili kaynaklar taranmış ve oluşturulan teorik çerçeve ile irtîbatlandırılmak üzere ampirik bir araştırma yapılmıştır. Ampirik araştırma, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nde çalışan ?461? kişiye kullandıkları bilgi yönetimi uygulamaları, bilgiye bakış açıları, bilgi yönetimi süreçleri olarak bilginin üretilmesi, sınıflandırılması ve saklanması, paylaşılması ve kullanılması ile örgüt kültürü konularında anket uygulaması suretiyle yapılmıştır. Araştırmada üç adet araştırma modeli kurulmuş ve sınanmıştır. Birinci modelde çalışanların bilgiye bakış açısı ve örgüt kültürü, ikinci modelde çalışanlarının bilgi yönetimi uygulamalarını kullanım düzeyleri ve bilgi yönetim süreçleriyle ilgili algı düzeyleri ile bilgi yönetimi uygulamalarının faydaları, üçüncü ve son modelde ise seçilen bilgi yönetimi uygulamalarının bilgi yönetimi süreçleri, örgüt kültürü ve bilgiye bakış açısına etkileri araştırılmıştır.Tezin birinci bölümünde bilgiye yönelik tanımlar ve bilgi yönetimi irdelenmiştir. İkinci bölümünde bilgi yönetimi süreci ve uygulamalarından bahsedilmiştir. Üçüncü bölümünde bilgi yönetiminin yerel yönetimler üzerindeki etkileri anlatılmıştır. Dördüncü bölümü de bilgi yönetimi uygulamaları ve süreçleriyle ilgili hazırlanan araştırma modeli ve bu modelin Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nde bilgi yönetimi algısı üzerine yapılan araştırmaya ve değerlendirilmesine ayrılmıştır. Böylece Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin bilgi yönetimi algısı ortaya konulacaktır.Araştırma sonucunda; büyükşehir belediyesi çalışanlarının bilgi yönetimi algısının oluştuğu ve bilgi yönetimi süreçlerinin birbirleri ile bağlantısının farkında olunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışanlar bilgi yönetiminin kuruma en büyük katkısının ?zaman tasarrufu sağlamak? olduğunu düşünmektedirler.
Public organisations use new applications to produce the knowledge, classify and store the knowledge, share the knowledge and the usage of knowledge at the knowledge age. Organisations invest to the knowledge management technologies beware of this truth.The main purpose of this thesis is to determine the perception of knowledge management on local governments. It?s wanted to determine knowledge management applications that often used at Kocaeli Metropolitan Municipality. It?s wanted to reveal that knowledge management applications of knowledge management processes used to determine to what extent that effect.The main purpose of creating a theoretical framework in line with local governments through a literature review of knowledge management processes and systems used in the literature related to knowledge management and created a theoretical framework and empirical research has been done to establish a connection.Empirical research, working in Kocaeli Metropolitan Municipality, "461" knowledge management practices used by people, perspectives on knowledge, knowledge management processes as the production of knowledge, classification and storage, sharing and use of the surveys have been done by topics and organizational culture. Research model and tested with three established research. In the first model of organizational culture perspective and knowledge workers were investigated. In the second model of knowledge management practices of employees and knowledge management processes in perception about the level of usage levels, the benefits of knowledge management practices were investigated. The third model, the selected knowledge management practices of knowledge management processes, organizational culture perspective and knowledge were investigated.Knowledge and knowledge management definitions for the first part of this thesis are discussed. The second section of the knowledge management process and practices are discussed. The third section describes the effects of knowledge on local government administration. The fourth section, knowledge on management practices and processes through research model Kocaeli Metropolitan Municipality prepared a survey on the perception and evaluation is divided into knowledge management. Kocaeli Metropolitan Municipality will be exposed this way, the perception of knowledge management.Result of research, knowledge management, the perception of employees of the metropolitan municipality and knowledge management processes to occur with each other, we were aware of the connection has been concluded. Largest contribution to the organization of knowledge management employees "time saving" perceive.