dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Remzi Altunışık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Örsel, Eray. (2012). Enerji içecekleri sektöründe tüketici davranışlarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92222 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde tüketiciler birçok sektörde olduğu gibi içecek sektöründe de geleneksel içeceklerden farklı olarak farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek yeni ürünler talep etmekte, dolayısıyla içecek sektöründe faaliyet gösteren firmalar da tüketici beklentilerini karşılayabilmek amacıyla her geçen gün yeni bir ürünü tüketicilerin beğenisine sunmaktadır. Firmalar son birkaç yıldır ürünlerinin tanıtımlarında medya araçlarının yanı sıra konser, festival, sportif etkinlik gibi aktiviteleri daha yaygın olarak kullanmakta ve bu sayede ürünlerinin farkındalığını arttırmaya çalışmaktadır.Enerji içeceklerinin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı, diğer kafeinli içecekler ve sporcu içecekleri ile enerji içeceklerinin arasındaki farkın tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiği, enerji içeceklerinin amacına uygun olarak tüketilip tüketilmediği ve enerji içeceği tüketimine etki eden faktörlerin neler olduğunu inceleyen bu çalışmada literatür araştırmaları ve mülakat çalışmaları sonrasında farklı yaş ve meslek gruplarındaki kişilere bu konu hakkındaki görüşlerini açığa çıkarabilmek amacı ile anket uygulanmıştır. Anket çalışması ile enerji içeceği üreten firmaların tüketicilere vermek istedikleri mesaj ile tüketicilerin bu ürünlere karşı olan tutum ve davranışları karşılaştırılmaya çalışılmış olup enerji içeceklerinin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı belirlenmeye çalışılmıştır.Firmaların tanıtımlarında tüketicilere vermek istedikleri mesaj ile tüketiciler tarafından algılanan mesaj arasındaki farklılıklar ve sektörde faaliyet gösteren firmaların tüketicileri ürünleri hakkında yeteri kadar bilgilendirmemesi nedeniyle enerji içecekleri tüketiciler tarafından farklı amaçlarda tüketilmektedir. İnsan sağlığına etkileri bakımından enerji içeceklerin bilinçsizce tüketilmemesi gerekmektedir. |
|
dc.description.abstract |
Nowadays, as with many sectors, in the beverage industry, consumers demands new products unlike traditional beverages to meet different needs, that?s why the companies working in the beverage sector offers new products to consumers every passing day to meet their expectations. Marketers are looking for different ways to reach consumers because of the size of market, the similarity of its products and increased competition between firms in the market conditions. For this reason, in the last of few years, as well as media tools, concerts, festivals, activities such as sports events are observed more commonly used by companies for promotion of products.In this study, it is searched how energy drinks are perceived by consumers, how are evaluated difference between sports drinks, energy drinks and other caffeinated beverages by consumers, whether energy drinks are consumed for the purpose or not, what are the factors that affect the consumption of energy drinks. After the research of literature and interview studies, people who is different age and occupational groups in order to reveal their opinion of this subject was given survey.With this survey, it is tried to compare with the message that energy drink companies want to give consumers and the attitudes and behaviors of consumers to these products also it is tried to define how energy drinks are perceived by consumers.Perceived by consumers, firms post fliers with the message they want to give consumers the differences between the companies operating in the sector sufficiently to inform consumers about products for different purposes because of the energy drinks are consumed by consumers. In terms of human health effects of energy drinks should be consumed unconsciously. |
|
dc.format.extent |
VIII, 100 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Enerji içecekleri |
|
dc.subject |
Tüketici davranışları |
|
dc.subject |
İçecek sektörü |
|
dc.subject |
Reklam ve marka tutumu |
|
dc.subject |
Algı |
|
dc.title |
Enerji içecekleri sektöründe tüketici davranışlarının incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Örsel, Eray |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|