dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Remzi Altunışık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Furtun, Büşra Füsun. (2012). Bir deneyimsel pazarlama uygulaması olarak reklamoyunları üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92218 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Ürün ve hizmet sağlayıcıları, farklılaşmak için soyut faydalar ortaya koymaya yönelmekte hatta tüketicilerde olmayan ihtiyaçlar yaratma yoluna gitmektedirler. Firmalar rakiplerinden farklılaşıp öne çıkmak hatta tüketicinin zihnindeki markayla ilişkili en özel yere yerleşebilmek için birçok strateji geliştirmektedir. Değişen pazarlama anlayışında, deneyimsel pazarlama kavramı tüketicinin deneyim yaşamasını sağlayarak pazarlama yapılmasını ifade etmektedir. Yeni bir kavram olan deneyimsel pazarlamada da farklı uygulamalar geliştirilmektedir. Online olarak deneyim yaşatmak üzere bu çalışmada ele alınan kavram reklamoyun (advergame)'dur.Çoğu tüketici geleneksel alanlarda verilen reklam mesajlarını kaçırırken, reklamoyun, eğlenceli bir deneyim sunma ve oyuncunun tüm dikkatini canlı tutma özellikleriyle hedef kitlenin dikkatini reklam mesajına çekmekte başarılı olmaktadır. Pazarlama mesajları ile tüketicileri bunaltmayan reklamoyunlar, marka ve tüketiciler arasında gönüllülük esasına dayanan, eğlencenin ön planda olduğu ilişkiler yaratarak, tüketicinin olumlu deneyimini arkadaşlarıyla da paylaşmasını sağlamaktadır.Bu çalışma, bir deneyimsel pazarlama uygulaması olarak reklamoyunları üzerine bir inceleme yapmak üzere hazırlanmıştır. Çalışmada yeni birer kavram olan deneyimsel pazarlama ve reklamoyun ele alınmış, sonrasında ise belirlenen değerlendirme kriterlerine göre örnek olarak seçilen on tane reklam oyunu ayrı ayrı incelenmiştir. İncelemeler içerik analizi ile yapılmıştır. Söz konusu tez, deneyimsel pazarlama aracı olarak reklamoyunlarının kullanımı ile ilgili bilgiler içermektedir. |
|
dc.description.abstract |
Product and service providers, to be different from others, working on to enusure abstract benefits and also follow the path of creation about no needed demands. It changes to stand out from its competitors and even the mind of the consumer brand companies associated with developing a variety of strategies in order to settle the most special place. Through the marketing concept which changes day by day, the concept of experiential marketing is providing experience for consumers. Experiential marketing is a new concept developed in the different applications.In this thesis, advergame, which is the way of the having online experience, is examined.Most consumers, struck with the advertising messages in the traditional areas on the otherhand advergames are providing an enjoyable experience and take the player's full attention to the advertising messages. Advergames, which is not press the consumers with marketing messages, based on a voluntary basis between brands and consumers, creating relationships is at the forefront of entertainment, provides the consumer a positive experience to share with friends also.This study is a review of advergames which is used as an experiential marketing application. In this study a new concept of experiential marketing and advergame are considered, then based on the evaluation criteria specified in the selected sample of ten advertising game are examined separately. Investigations were made by using content analysis. Such a thesis, contains information regarding the use of advergames as tool of experiential marketing application. |
|
dc.format.extent |
IX, 88 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Reklamoyun |
|
dc.subject |
Advergame |
|
dc.subject |
Deneyimsel pazarlama |
|
dc.subject |
Deneyim |
|
dc.title |
Bir deneyimsel pazarlama uygulaması olarak reklamoyunları üzerine bir inceleme |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Furtun, Büşra Füsun |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|