dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Fikri Okut |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:28Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:28Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Ünal, Berre. (2012). Kentleşme sürecinde üniversitenin rolü : Amasya ili örneği . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92200 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
1970'lerde ortaya çıkan ?bilgi toplumu? kavramının beraberinde getirdiği çağ?bil(me)gi çağı? olmuş ve günümüzde tüm Dünya'nın içinde var olma mücadelesi verdiği bir kimliğe bürünmüştür. Artık asıl sermaye ne tarım nede sanayi sürecinin çıktılarıdır, asıl sermaye ?bilgi?dir ve var olmak isteyen herkes ?bilerek? bu sürece katılacaktır. Şüphesizdir ki bu şartlarda üniversiteler her zamankinden daha önemli ve hayati bir konuma oturmuştur.Ülkemizde de görülen üniversiteleşme çabası özellikle 2006 yılından sonra ?her ile bir üniversite kampanyası ile? somut bir kimliğe bürünmüştür. Yüksek eğitim hizmeti almak ve bu hizmeti nitelikli bir şekilde vermek üzere şehre gelen nüfus sayesinde şehir büyük bir dinamizme bürünmüş ve bu ?yeni? kitlenin çok yönlü ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir yeniden kentsel yapılanma sürecine girilmek durumunda kalınmıştır. Bu dönüşümün nitelikliliğinin ise şehrin uzun vadede hem yaşam hem de bir yüksek eğitim alanı olarak tercih edilirliğini etkileyeceği aşikârdır.Bu araştırmada Amasya Üniversitesi'nin Amasya'nın kentleşme sürecine etkileri içinde Amasya üniversitesi öğrencileri, akademik/idari personeli ile Amasya esnafının bulunduğu üç farklı örneklem gruba sorulmuştur. Her örneklem grubun özelliklerine yönelik yapılandırılan sorularla 523 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışmada üç farklı bakış açısının kentteki üniversite olgusunu algılayışı incelenmiş ve uygulanan anket çalışmasıyla elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile değerlendirilmeye tabii tutulmuştur. Birçok değişkenin saptandığı, çalışmanın hipotezlerine yönelik değişkenler arası ilişkilerin Ki-Kare Bağımsızlık Testi ile belirlendiği çalışmada değişkenler arasında çapraz ilişkiler de kurulmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda Amasya Üniversitesi'nin Amasya'nın kentleşme sürecine ivme kazandırdığı, bu ivmenin sektörel ve sosyal boyutlarda her üç grup tarafından gözlemlendiği, memleket, Amasya'da yaşama süresi, eğitim gibi değişkenlerin kentleşme algılayışı üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The term ?information society" which was appeared in 1970s is accompanied by the term ? the age of information? and today it has become an identity in which people struggle for existence in the world. Now the major capital is neither the outcomes of agriculture nor the outcomes of industrialization but it is ?information? and everybody who wants to exist can join to the process by knowing. It is surely beyond doubt that universities hold much more important and critical roles than before in these conditions.The effort to have universities in our country had a substantial identification particularly after 2006 with the campaign "a university per city". Thanks to the population who comes to the city in order to take or give the service of higher education, the city has turned into a great dynamism and to meet the multiple needs of this new population, it has been a necessity to start an urban reconstruction process. Thus, it is apparent that the qualities of this reconstruction are likely to be affective on the preferability of the city as a life and higher education place.In this research, three sample groups including university students, academic / administrative personnel and Amasya tradesmen are interviewed on the effects of Amasya University on the urban reconstruction process of Amasya. With the questionnaire prepared according to the features of each sample group, 523 people have been reached. Three different perspectives on the state of university in the city have been investigated and the data obtained by the questionnaire has been assessed in the SPSS statistic program. Many variables have been detected and the relations among the variables of the research hypothesizes have been determined by a chi-squared independence test and cross-relations have been established among the variables. According to the results collected, it has been concluded that Amasya University gives acceleration to the Amasya urbanization and this acceleration has been observed by the three groups from both sectorial and social aspects and the variables such as hometown, the duration of living in Amasya and education are influential on the perceptions of urbanization. |
|
dc.format.extent |
XV, 199 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Amasya |
|
dc.subject |
Bilgi çağı |
|
dc.subject |
Kentleşme |
|
dc.subject |
Kentsel yapılanma |
|
dc.subject |
Üniversite |
|
dc.title |
Kentleşme sürecinde üniversitenin rolü : Amasya ili örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ünal, Berre |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|