dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hayrettin Zengin |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:21Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:21Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Bekar, Teoman. (2012). Algılanan değerin algılanan marka değeri üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92171 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Algılanan değer kavramı çeyrek yüzyıla yakın bir süredir hem akademik çevrelerde hemde iş dünyasında gittikçe artan bir ilgi görmektedir. Söz konusu kavram, tüketicilerin ürün ve hizmetlere ilişkin değer algılarını daha kolay anlamaya imkan sağlamaktadır. Bu nedenle, işletmeler için tüketicilerin satın alma davranışlarını anlamada ve rakiplerine karşı rekabet avantajı elde etmelerinde son derece önemli hale gelmiştir.Bu çalışmada, tüketicilerin otomobile ilişkin değer algılarının Perval ölçeğinin öngördüğü boyutlardan oluşup oluşmadığı belirlenmeye çalışılarak, bu boyutların algılanan marka değeri üzerindeki görece etkisinin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Sakarya ilinde anket çalışması yapılmış, güvenilir sonuçlar elde edebilmek için farklı sosyo-kültürel özellikler taşıyan tüketicilere ulaşılmaya çaba gösterilmiştir. Yapılan anketin değerlendirilmesinde Açıklayıcı Faktör Analizi ve Regresyon Analizi kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen sonuçlar, Perval ölçeğinin otomobile ilişkin algılanan değeri başarılı bir şekilde ölçtüğünü, otomobilin algılanan değerini oluşturan boyutlarınkalite, sosyal değer, duygusal değerve fiyat olduğunuortaya koymuştur. Elde edilen temel bulgulardan biri de fiyat boyutu dışındakikalite, sosyal değer, duygusal değer boyutlarının otomobilin algılanan marka değeri üzerinde önemli sayılabilecek bir derecede etkisinin olduğu sonucudur.Anahtar Kelimeler: Algılanan Değer, Algılanan Marka Değeri, Açıklayıcı Faktör Analizi |
|
dc.description.abstract |
Perceived value concept has gained increasing significance in business and academic circles alike for more than two decades. Thanks to this concept, it has become much easier to understand the consumers? value perceptions of products and services. Furthermore, it is vital for businesses to understand the purchasing behavior of consumers so as to gain a competitive advantage in the market.The aim of this study is to investigate the consumers? perceived value of car and its effect on the perceived brand value of car. For this purpose, questionnaires were prepared and carried out in Sakarya, a province of Turkey, and addressed to respondents having different socio-cultural characteristics in order to obtain far more reliable results. Exploratory Factor Analysis and Regression Analysis were used to evaluate the questionnaires.The results obtained from the study have shown that Perval Scale is able to measure the perceived value of cars successfully, revealing that quality, price, emotional value and social value are the dimensions of perceived value regarding car. Additionally, the findings of the study indicated that quality, emotional value and social value together has a significant effect on the perceived brand value of the cars.Keywords: Perceived Value, Perceived Brand Value, Exploratory Factor Analysis |
|
dc.format.extent |
VI, 79 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Algılanan değer |
|
dc.subject |
Algılanan marka değeri |
|
dc.subject |
Açıklayıcı faktör analizi |
|
dc.title |
Algılanan değerin algılanan marka değeri üzerindeki etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Bekar, Teoman |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|