Açık Akademik Arşiv Sistemi

Mobil pazarlama kapsamında izinli uygulamaların tüketicilerin tutumları üzerindeki etkilerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Nihal Sütütemiz
dc.date.accessioned 2021-04-01T06:54:21Z
dc.date.available 2021-04-01T06:54:21Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Kurnaz, Aysel. (2012). Mobil pazarlama kapsamında izinli uygulamaların tüketicilerin tutumları üzerindeki etkilerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92170
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Çalışmanın amacı, izinli uygulamalar üzerinde etkili boyutların belirlenmesi ve izinli uygulamaların da tüketici tutumları üzerindeki etkilerini ölçmektir.Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde mobil pazarlama kavramı çerçevesinde; mobil pazarlamanın tanımı ve özellikleri, amaçları ve yararları, mobil pazarlama kanalları ve kullanılan teknolojiler ile mobil pazarlama uygulamaları, mobil pazarlama stratejileri ve mobil pazarlamayla ilgili hukuksal düzenlemeler yer almaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde, izinli pazarlamaya değinilip, mobil pazarlama kapsamında izinli uygulamaları etkileyen faktörler ve izinli uygulamaların tüketici tutumları üzerindeki etkisi literatürde yer alan çalışmalarla açıklanmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise, mobil pazarlama kapsamında izinli uygulamaların tüketicilerin tutumları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla tüketiciler üzerinde bir araştırma yapılmıştır.Literatür incelemesi sonucu, izinli uygulamalara etki eden boyutlar bilgi sağlama, algılanan eğlence, güven, algılanan yarar ve rahatsız edicilik olarak tespit edilmiş ve izinli uygulamaların tutum üzerindeki etkilerini ölçmek amacıyla, tüketicilere anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere, doğrulayıcı faktör analizi ve Yapısal Eşitlik Modeli uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre; algılanan eğlence ve algılanan yarar boyutlarının izinli uygulamalar üzerinde anlamlı ve olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, izinli uygulamaların da tutum üzerinde anlamlı ve olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilgi sağlama, güven ve rahatsız edicilik boyutlarının ise, izinli uygulamalar üzerinde anlamlı etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Mobil Pazarlama, İzinli Uygulamalar, İzinli Uygulamaları Etkileyen Faktörler, Tutum
dc.description.abstract The aim of the study is to determine the dimensions and impact on the authorized applications on leave applications to scale their impact on consumer attitudes.This study consists of three parts. The first chapter within the framework of the concept of mobile marketing; What are the benefits of mobile marketing definition and characteristics, objectives and, with mobile marketing mobile marketing channels and technologies applications, mobile marketing strategies and mobile marketing is located in the legal regulations. In the second part of the study, discussed the scope of authorized applications on market factors affecting mobile marketing and its impact on the attitudes of consumers located in the literature on applications for disclosure. In the last section, the scope of authorized applications on the attitudes of consumers, mobile marketing to consumers was conducted a research on the effects of explorationLiterature review on leave applications that provide information, dimensions, perceived benefits and perceived fun, trust, have been identified as disturbing and allowed applications to measure their impact on the attitude of consumers, the survey has been implemented. The resulting data, and structural equation modeling confirmatory factor analysis were carried out According to the results of the analysis; the perceived benefit of the perceived entertainment leave applications meaningful and positive impact on the dimensions.In addition, meaningful and positive impact on the attitudes of applications allowed the conclusion that has been reached. Providing information on the trust and disturbing dimensions do not have meaningful impact on the applications.Keywords: Mobil Marketing, Allowed Applications, Factors Affecting of Allowed Applications, Attitudes
dc.format.extent VIII, 111 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Mobil pazarlama
dc.subject İzinli uygulamalar
dc.subject İzinli uygulamaları
dc.subject Etkileyen faktörler
dc.subject Tutum
dc.title Mobil pazarlama kapsamında izinli uygulamaların tüketicilerin tutumları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Kurnaz, Aysel
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/