dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Faruk Anıl Konuk |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:20Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:20Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Eminler, Osman. (2012). Marka imajının tüketicilerin satın alma niyetlerine etkisi: hazır giyim sektöründe bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92166 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Rekabetin seviyesinin her geçen gün arttığı günümüzde işletmeler tüketiciler karşısında sadece üretim, yönetim ve pazarlama konularındaki geleneksel yaklaşım ile tüketicileri ikna edemeyecek duruma gelmişlerdir. Birçok seçenek arasından tercih yapan tüketiciler için marka çok önemli bir olgudur. İşletmeler için zorlaşan şartlar karşısında tüketicileri ikna etmede öne geçme açısından marka imajının öneminin ortaya çıktığı görülmektedir. Piyasada tutunabilmenin ve gelecekte daha ön sıralara gelebilmenin vazgeçilmesi markadır. Dünya ölçeğinde de marka olan işletmeler her geçen gün krizlere rağmen kendilerini ve imajlarını dinamik tutarak büyümektedirler. Geleceği kucaklamak isteyen işletmeler markalarına yatırım yapmakta ve tüketicilerin satına alımlarında nasıl bir marka imajının yönlendirileceğini araştırıp buna göre strateji oluşturmak zorundadır.İşletmeler açısından soyut ve dinamik bir olgu olan marka imajının son yıllarda satın alma eğilimine yön verdiği öngörülmektedir. Tüketiciler satın alma sürecinde karar verirken sadece kalite ve fiyatı önplana çıkaran değil soyut bir kavramı da önde görmek istemekte bu kavramda marka imajı olmaktadır. Tüketiciler verdikleri kararlarda marka imajını her geçen yıl daha fazla dikkate almaktadır.?Marka İmajının Tüketicilerin Satın Alma Niyetlerine Etkisi: Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma? adlı tezin amacı; marka imajı ile tüketicilerin satın alma eğilimi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmamızda veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırma, Sakarya'da hazır giyim sektörü üzerinde çalışan mağazalardaki tüketicilere uygulanmıştır.Araştırmada marka imajının tüketicilerin satın alma eğilimlerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Satın alma niyetlerini etkileyen bu faktörler kişisel imaj ile marka imajının uyumlu olması, markalarının yeniliklerin öncüsü olduğuna kanaat getirmeleri ve farklılığı hızlı bir şekilde sunmaları şeklinde sıralanmıştır. Aynı zamanda tüketiciler imajları ile her konuda uyumlu olduğu marka ile gelecekte tercih etme ile kalmayıp çevresine bu marka ile ilgili ciddi tavsiyelerde bulunduğu gözlenmektedir. Kısaca tüketicilerin satın alma niyetlerinde marka imajının etkisi vardır.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka İmajı, Tüketicilerin Satın Alma Niyetleri |
|
dc.description.abstract |
Nowadays the level of competition is increasing day by day and companies are in a situation that can?t persuade consumers with only their traditional way of for production,management and marketing subject. Brand is a very important phenomenon for the consumers who are making choice from various alternatives. It is clearly seen that, in the challenging conditions of businesses,brand image is become more and more important for taking the lead from anothers. Brand is indispensable to stay and settle in the forefront of the market in the future. World-wide brands are growing by keeping theirselves and their images dynamic. Businesses who want to embrace the future, must invest their brand and investigate how the consumers purchasing guide them for directing the brand image and create a strategy in a that way.Brand image which is a abstract and dynamic phenomenon for businesses is seen as a leading the way of purchasing in the last years. Consumers who are in the process in purchasing are not only want to see the quality and price in the foreground but also want to see an abstract concept which is called `brand image?. Consumers consider more and more for brand image by the years in decision making.The purpose of thesis called ? The effects of brand image in terms of customers purchasing intention : Readywear example? shows the relationship between brand image and intention of purchasing.For this purpose, a questionnaire is used as a tool for data collection. Research is applied people who are consumers of readywear sector in Sakarya.In this research, we understood that brand image is very effective in purchasing intention. These factors which is effecting the purchasing intention, harmony between personal image and brand image, conviction to brands are pioneers of innovation, presenting the difference in a speedy way.At the same time, it is observed that consumers are not just prefer their brand which has a good harmony with theirselves, they also make serious advise to their environment about it.Briefly, the brand image has the effect of consumers' purchasing trends.Keywords: Brand, Brand Image, Consumers Purchasing Intention |
|
dc.format.extent |
VIII, 105 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Marka |
|
dc.subject |
Marka İmajı |
|
dc.subject |
Tüketicilerin satın alma niyetleri |
|
dc.title |
Marka imajının tüketicilerin satın alma niyetlerine etkisi: hazır giyim sektöründe bir araştırma |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Eminler, Osman |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|