Bu çalışmada, özel dershanelerde çalışan dershane öğretmenlerinin iş-aile çatışması ve iş tatmini düzeylerinin ilişkisi incelenmiştir. Bu amaçla dershane öğretmenlerinden 392 anket anket çalışması yoluyla elde edilen veriler incelemeye alınmıştır. Anketlerden elde edilen veriler non-parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri ve Spearman korelasyon analizi ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir.Çalışmanın sonucunda özel dershane öğretmenlerinin, işte geçirilen ortalama haftalık çalışma saati ile iş-aile çatışması arasında; cinsiyetler ve işte geçirilen ortalama haftalık çalışma saati ile işten aileye yönelik çatışma arasında; cinsiyet açısından aileden işe yönelik çatışma arasında; yaş, işte geçirilen ortalama hafalık çalışma saati, meslekte geçirilen yıl ve aile bireylerinin bakımı ile iş tatmini arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.Elde edilen veriler sonucunda yapılan hipotez testlerinde iş-aile çatışması ile iş tatmini arasında ters yönlü ilişki; işten aileye yönelik çatışma ile iş tatmini arasında ters yönlü; aileden işe yönelik çatışma ile iş tatmini arasından ters yönlü ilişkiler tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: İş-Aile Çatışması, İş Tatmini, Dershane, Öğretmen, Kocaeli
In this study, the relation between work-family conflict and job satisfaction level of private course teachers were investigated. In order to achieve this, the data obtained from 392 private course teachers via quastioannarie was analyzed. Datas from questionnarie were statistically analyzed with non parametric tests which Mann Whitney U test and Kruskall Wallis test and relation between work-family conflict and job satisfaction analyzed with Spearman correlation test.The result of study, there is signifiance diffrerences with weekly work hours and work-family conflict; there is signifiance differences of teachers gender and weekly work hours and work to family conflict; there is signifiance differences gender and family to work conflict; and there is signifiance differences of teachers age group, weekly work hours, years of teachers exprience and job satisfaction.Three hypothesis conducted about teachers work-family conflict, work-to family conflict, family to work conflict and job satisfaction. The result of these hypothesis, there is a negative relations with work-family conflict and job satisfacion; there is a negative relationship with work to family and job satisfaction; there is a negative relationship with family to work conflict and job satisfaction.Keywords: Work-Family Conflict, Job Satisfaction, Private Course, Teacher, Kocaeli