Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yaşam tarzının kültür turlarına yönelik algılar ve tutumlar üzerindeki rolü

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Nilgün Sarıkaya
dc.date.accessioned 2021-04-01T06:54:15Z
dc.date.available 2021-04-01T06:54:15Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Özdemir, Emel. (2013). Yaşam tarzının kültür turlarına yönelik algılar ve tutumlar üzerindeki rolü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92143
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Özellikle son yıllarda kültür turizmi talebi hızla artan şekliyle önemli bir pazar bölümünü temsil etmektedir. Turizm sektörünün turistik ürün çeşitlerinden biri olan kültür turizmi bu bağlamda temelini insan faktörünün oluşturduğu göz önüne alındığında gerek hizmeti sunan kişilerin gerekse bu hizmeti satın alan turistlerin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Günümüzdeki pazarlama anlayışının temelinde tüketici yer almakta ve tüketici odaklı planlamalar yapılmaktadır. Bu nedenle turistleri kültür turuna yönelten faktörlerin, kültür turlarından neler beklediklerinin, neler istediklerinin bilinmesi turizm işletmeleri için önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı olarak kültür turlarını tercih eden tüketicilerin yaşam tarzı grupları, kültür turu algılamaları, tutumları ve kültür turu seçimindeki değişkenler belirlenmiştir. Daha sonra tüketicilerin yaşam tarzı ile kültür turu seçimindeki ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kültür Turizmi, Kültür Turu, Yaam Tarzı, Tüketici Davranıları
dc.description.abstract Especially in recent year, as rapidly increasing demand of culture tours represent a important market segment. In this context, culture tourism which is the one of variety of touristy product at tourism sector. When the fact that human factor underlines tourism, which is a service sector is considered, it will came out how important both people who offer this service and consumer who buy this service. The consumer is the basis of today?s notions of marketing and consumer oriented marketing strategies are employed accordingly. That is why, ascertaining the factors that drive tourists to culter tour and finding out their expectations and wishes from culture tours importance for all tourism establishment. In this context, as the aim of studing, it is determined to life style groups of tourists, perceptions of culture tours which is the prefer culter tours. After than, examine the relationships the sellection of culture tours with consumer life style. Anahtar Kelimeler: Culter Tourism , Culter Tour , Life Style, Consumer Behavior,
dc.format.extent XIII, 152 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kültür turizmi
dc.subject Kültür turu
dc.subject Yaşam tarzı
dc.subject Tüketici davranışları
dc.title Yaşam tarzının kültür turlarına yönelik algılar ve tutumlar üzerindeki rolü
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Özdemir, Emel
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/