dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Nilgün Sarıkaya |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:15Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:15Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Özdemir, Emel. (2013). Yaşam tarzının kültür turlarına yönelik algılar ve tutumlar üzerindeki rolü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92143 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Özellikle son yıllarda kültür turizmi talebi hızla artan şekliyle önemli bir pazar bölümünü temsil etmektedir. Turizm sektörünün turistik ürün çeşitlerinden biri olan kültür turizmi bu bağlamda temelini insan faktörünün oluşturduğu göz önüne alındığında gerek hizmeti sunan kişilerin gerekse bu hizmeti satın alan turistlerin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Günümüzdeki pazarlama anlayışının temelinde tüketici yer almakta ve tüketici odaklı planlamalar yapılmaktadır. Bu nedenle turistleri kültür turuna yönelten faktörlerin, kültür turlarından neler beklediklerinin, neler istediklerinin bilinmesi turizm işletmeleri için önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı olarak kültür turlarını tercih eden tüketicilerin yaşam tarzı grupları, kültür turu algılamaları, tutumları ve kültür turu seçimindeki değişkenler belirlenmiştir. Daha sonra tüketicilerin yaşam tarzı ile kültür turu seçimindeki ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kültür Turizmi, Kültür Turu, Yaam Tarzı, Tüketici Davranıları |
|
dc.description.abstract |
Especially in recent year, as rapidly increasing demand of culture tours represent a important market segment. In this context, culture tourism which is the one of variety of touristy product at tourism sector. When the fact that human factor underlines tourism, which is a service sector is considered, it will came out how important both people who offer this service and consumer who buy this service. The consumer is the basis of today?s notions of marketing and consumer oriented marketing strategies are employed accordingly. That is why, ascertaining the factors that drive tourists to culter tour and finding out their expectations and wishes from culture tours importance for all tourism establishment. In this context, as the aim of studing, it is determined to life style groups of tourists, perceptions of culture tours which is the prefer culter tours. After than, examine the relationships the sellection of culture tours with consumer life style. Anahtar Kelimeler: Culter Tourism , Culter Tour , Life Style, Consumer Behavior, |
|
dc.format.extent |
XIII, 152 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Kültür turizmi |
|
dc.subject |
Kültür turu |
|
dc.subject |
Yaşam tarzı |
|
dc.subject |
Tüketici davranışları |
|
dc.title |
Yaşam tarzının kültür turlarına yönelik algılar ve tutumlar üzerindeki rolü |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Özdemir, Emel |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|