Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yöneticilerin kariyer tatminine ilişkin görüş ve algılamaları : Antalya’da 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Şevki Ulama
dc.date.accessioned 2021-04-01T06:54:09Z
dc.date.available 2021-04-01T06:54:09Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Demirdelen, Derya. (2013). Yöneticilerin kariyer tatminine ilişkin görüş ve algılamaları : Antalya’da 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92110
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İşgörenlerin sahip oldukları kariyerden tatmin olması; hem çalışanların kişisel memnuniyetleri açısından hem de işletmelerin daha başarılı olmaları açısından oldukça önemlidir. Çünkü kariyer tatmini sayesinde; birey daha mutlu çalışacak, bu mutluluk meslek hayatına üretkenlik olarak yansıyacak ve sonuç olarak işletmelerin de verimliliği artacaktır.Çalışmanın temel amacı; otel işletmelerinde çalışan orta ve üst düzey yöneticilerin, kariyer tatminine ilişkin görüş ve algılamalarını belirlemektir. Antalya'daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiş ve 220 yöneticiye ulaşılarak, anket formunu doldurmaları sağlanmıştır. Anket formu, kariyer tatmininin literatürde ayrılan beş boyutuna yönelik olarak hazırlanmıştır. Anket sonuçları istatistikî metotlarla analiz edilmiştir.Demografik özellikler açısından yapılan t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) sonuçlarına bakıldığında; kariyer tatmini boyutlarından `mesleki başarı' ile eğitim düzeyi, görev ve çalışma süresi arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. `'Genel mesleki hedefler'' cinsiyet ve görev açısından; `'Gelire ilişkin hedefler'' ise medeni durum ve görev açısından farklılık göstermiştir. `'Meslekteki ilerlemeler'' ile görev ve yönetici olarak çalışma süresi arasında anlamlı bir farklılık bulunurken; en fazla farklılık `'Yeni beceriler edinme'' boyutunda ortaya çıkmıştır. Kariyer tatmini boyutlarından yeni beceriler edinme ile yaş, eğitim düzeyi, işletmedeki görev, çalışma süresi ve yönetici olarak çalışma süresi arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Ankete verilen cevapların aritmetik ortalamalarına bakıldığında; Antalya'daki otel işletmelerinde çalışan orta ve üst düzey yöneticilerin, genel olarak kariyerlerinden tatmin sağladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sadece `'gelire ilişkin hedefler'' doğrultusunda yöneticilerin kariyerlerinden tatmin sağlamadıkları belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kariyer, Kariyer Tatmini, Kariyer Tatmin Boyutları, Otel İşletmelerinde Kariyer Tatmini
dc.description.abstract It is quite important that employees are satisfied with their careers in terms of both employees? personal satisfactions and the success of the organizations. Because of the career satisfaction; individuals work more happily and this happiness is reflected as productivity to their professional life and as a result, productivity of enterprises increases, too.This study was conducted in order to identify the opinions and the perceptions of middle and top-level managers working in the hotels related to their career satisfactions. To gather the needed data, a field reseach was carried out in five-star hotels in Antalya and 220 top and middle-level managers were requested to fill in a survey questionnaire which was prepared according to five dimensions of career satisfaction in literature. The survey results were analyzed by statistical methods.The T-test and one-way analysis of varience (ANOVA) which were carried out in terms of demografic characteristics showed that there is a reasonable difference between `the Professional success? and education level, position, working duration. `General professional goals? vary in relation to gender and the position; `targets related with income? vary in terms of marital status and position. While a significant difference exists between `improvement in profession? and position, working duration as a manager; the biggest difference emerges in `acquisition of new skills?dimension. Furthermore, we have found a significant difference between `acquisition of new skills? and age, education level, position in the establishment, working duration, working duration as a manager.Considering the arithmetic mean of the answers given to the questionnaire; it was concluded that the top and middle level managers working in the hotels in Antalya are generally satisfied with their careers. It was determined that managers are not satisfied with their careers only in terms of `targets related with income.Keywords: Career, Career Satisfaction , The Dimensions of the Career Satisfaction, The Career Satisfaction in Hotel Establishments
dc.format.extent IX, 134 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kariyer
dc.subject Kariyer tatmini
dc.subject Kariyer tatmin boyutları
dc.subject Otel işletmelerinde kariyer tatmini
dc.title Yöneticilerin kariyer tatminine ilişkin görüş ve algılamaları : Antalya’da 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Demirdelen, Derya
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/