dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor A. Faruk Kılıç |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:54:07Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:54:07Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Ağçoban, Sıddık. (2013). Türkiye’de kadın ve çocuklara hizmet veren bir kurum olarak cami. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92095 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Camiler halkın büyük bir kesimine ulaşmak konusunda geniş imkanlara sahip kurumlardır. Şu anki haliyle bu kurumlar günlük vaaz ve namazlar, Cuma ve bayram namazları, kandil geceleri gibi özel günler vasıtasıyla halkla sürekli irtibat halindedir. Ancak camilerin, elindeki bu imkanları tam değerlendiremediği bilinmektedir. Halbuki bu kurumlar sistemli ve planlı bir çalışmayla yaygın eğitim kurumlarına dönüştürülebilir. Camilerdeki yetersizliklerin başında kadınlara verilen hizmetler gelmektedir. Kadınlar açısından camiler gerek alt yapı hizmetleri gerekse personel hizmetleri bakımından ihtiyacı karşılamanın çok gerisindedir. Müslüman kadınların günümüz modern toplumunda karşılaştığı bazı problemler vardır. Üstünlük meselesi, tesettür, miras, şahitlik, çok evlilik vs. bunlardan bazılarıdır. Bu alanlarda kadınlarımız ihtiyaç duyduğu bilgiyi camilerde alabilmelidir. Yine kadınlara yönelik sosyal ihtiyaçların karşılanmasında camiler bir imkan olarak kullanılabilir.Türkiye?de cami hizmetlerinde unutulan bir diğer kısım da çocuklardır. Çocukların camilere gelmeleri bazen gereksiz görülür bazen de gelen çocuklar çeşitli nedenlerle kovulur. Oysa çocukların iyi bir din ve ibadet eğitimi alması için camiler şarttır. Camilerden uzak tutarak bilgili ve dindar bir nesil yetiştirmek oldukça zordur. Şu var ki, çocukların ruh yapıları ve gelişim dönemleri göz önüne alınarak onlardan yetişkin gibi davranmaları beklenmemelidir. Çocukları camiye çekecek ve camiyi sevdirecek çözümler üzerinde çalışılmalıdır. Çocukların en zayıf noktaları oyun oynama istekleridir. İşe cami bahçelerini çocukların oynamasına uygun hale getirerek başlanabilir. Diğer yandan çocukların yaratılıştan getirdikleri bazı duygular vardır. Bağlanma, boyun eğme, sığınma, saldırma, korkma vs. bu duyguların doğru eğitilerek sağlıklı kişiliklere dönüştürülmesi gerekir. Eğer doğru eğitilmezse bu duygular sağlıksız kişiliklere dönüşebilir. Camiler ruhsal ve bilişsel anlamda birer çocuk eğitim merkezi gibi kullanılarak bu duyguların eğitiminde de rol alabilir. Anahtar Kelimeler: Kadın, Çocuk, Cami, Eğitim, İslam |
|
dc.description.abstract |
Mosques are institutions with a wide range of facilities in terms of access large segment of the people. These institutions in its current form are in contact with the public continuously by special days such as daily sermons and prayers, Friday and Eid prayers, candle nights. But mosques can?t evaluate these facilities. Whereas mosques can be converted to non-formal education institutions. At the beginning of deficiencies in mosques is services provided to women. in terms of women, the mosques are quite inadequate with regard to infrastructure and personnel services. There are problems faced by Muslim women in today's modern society. Some of them the problem of supremacy, veil, legacy, many marriages etc. on these issues our women able to take information needed. Also mosques as an opportunity can be used to meet the social needs of women. In turkey, in terms of mosque services other forgotten part is children. Sometimes come of children to mosques is considered unnecessary. And sometimes, due to various reasons children coming to mosque fired by the Jamâat. Whereas mosques are compulsory for religious and prayer education of children. without mosques, growth of knowledge and prayerful generation is very difficult. however, should not be expected act from children like adult. must working on solutions witch endears the mosque and referring to it. The most weak points of the children is their requests for play. Can begin to work by adapting mosque gardens for children's play. on the other hand there are some of the innate feelings of children. Anaclisis, obedience (submission), asylum, attacking, fear etc. need to educate these feelings correctly. If not the right to educate these feelings can be transformed into unhealthy personalities. The mosques can take part into educate of the these feeling. Key Words: Women, Children, Mosques, Education, İslamic |
|
dc.format.extent |
VI, 111 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Kadın |
|
dc.subject |
Çocuk |
|
dc.subject |
Cami |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
İslam |
|
dc.title |
Türkiye’de kadın ve çocuklara hizmet veren bir kurum olarak cami |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din sosyolojisi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ağçoban, Sıddık |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|