Bu çalışmada, günümüzde birçok çeşidi olan vurmalı çalgılar içinde Türk dünyasındaki geleneksel olarak en çok kullanılan vurmalı çalgılar tanıtıldı; bu çalgıların özellikleri, yapısı ve çalım teknikleri gibi unsurlar incelendi. Bu süreç içinde vurmalı çalgıların bir müzik aleti olarak çeşitlilikleri ele alındı ve bu çalgıların yapısal farklılıklarına göre iki grup halinde incelenebileceği fikrine varıldı. Bu gruplar:1-Türk dünyasında kullanılan geleneksel membranofon vurmalı çalgılar2- Türk dünyasında kullanılan geleneksel idiofon vurmalı çalgılarBu çalışmanın birinci bölümünde organoloji ve bu konuyla ilgili temel kavramlar anlatıldı. Vurmalı çalgılar genel ayrımları ve sınıflandırılmaları yönünden ele alındı.İkinci bölümde, Türk dünyasında kullanılan geleneksel vurmalı çalgılar baslığı altında, membranofon ve idiofon olarak iki gruba ayrılmış olan Türk dünyasında kullanılan vurmalı çalgılar ana hatlarıyla tanıtılmıştır.Üçüncü bölümde ise Türk dünyası vurmalı çalgıları arasında geniş bir yayılım ve kullanım alanı göstermiş olan, bazı icracılarca yanlış ve eksik metotlarla çalındığı tespit edilen ve detaylı bir notasyon sistemine sahip olmayan koltuk davulunun çalım teknikleri ve bu çalgıya yönelik hazırlanmış olan notasyon örneği anlatılmıştır.
In this study, the percussions which have many types in using Turks World were introduced. Elements like Characteristics of this instrument, playing technique and it?s structure were analyzed. In this time percussions were analyzed as a musical instrument and ıt was understood that according to the structural differences of this instrument can analyze in two groups. These groups are;1.Traditional membranofon percussions used in Turks World2.Traditional idiofon percussions used in Turks WorldIn the first part of this study organoloji and basic concepst of this subject were told. Percussions were analyzed according to general classification.In the second part, under the title of ?Turks World Percussions?, membranofon and idiofon percussions were introduced by main lines.In the third part, playing techniques and a sample of notation related to ?naghara? which has a wide area in the Turkish World Percussion family and which is determined to be played in a wrong way and with insufficient methods by some performers and which hasn?t got a detailed notation system were told.