dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Orhan Batman |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:45:42Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:45:42Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Gökçe, Akif. (2014). Yabancı dil öğretiminde ihtiyaç analizi uygulaması: turizm ön lisans örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91413 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İngilizce uluslararası bir dil olmadan önce insanlar herhangi bir mesleki veya eğitimsel amacı olmaksızın dil öğrenmekteydiler. Günümüzde ise farklı amaç ve ihtiyaçlarının karşılaması doğrultusunda dil öğrenme eğilimi olduğu görülmektedir. Bu eğilim insanların mesleklerine, ilgi alanlarına göre farklılık gösterebilir. Örneğin, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Programında öğrenimini sürdüren bir öğrenci İngilizceyi sadece sınavları geçip o derste başarılı olmak için öğrenmek istiyorken; bir diğer öğrenci mesleki kariyer sahibi olmak için dil öğrenmek isteyebilmektedir. Turizm eğitimi, Türk turizmini dış dünyaya açmanın önemli etmenlerinden biridir ve bu nedenle turizm politikalarının belirlenmesinde en az altyapı kadar önemlidir. Bu hedef doğrultusunda yararlanılacak en önemli araç, bu sektörde çalışacak bireylere dinamik bir yaşama bakış açısı kazandıracak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kolayca kavramayı, bilgilerini yaşama ve çalışma hayatına geçirebilmeyi sağlayacak eğitimdir. Bu eğitimin içerisinde, milletlerarası yoğun etkileşim göz önünde tutulduğunda yabancı dil öğretiminin yeri büyük önem arz etmektedir. Bir mesleğin özü ve mantığı anlaşılmadan, neden ve nasılları sorgulanmadan, mesleğin ayrıntısına inilmeden o alanda başarılı olmanın son derece zor olduğu bilinmektedir. Bu eğitimin içerisinde yer alan sektörel bilginin yanı sıra yabancı dil eğitiminin etkinliğinin artması ise eksiklik ve ihtiyaçların doğru yollar vasıtasıyla tespiti ile mümkündür. Bu sebepten ötürü dil öğretiminde program tasarlarken dikkate alınması gereken en önemli unsurlardan birisi olan İhtiyaç Analizi vasıtasıyla ön lisans programlarının yabancı dil ihtiyaçları öğrenci görüşleriyle belirlenmeye çalışılmış ve turizme işgücü kazandıracak bireylerin yetkin bir mesleki İngilizce bilgisi sahibi olması için öneriler sunulmuştur. Bu araştırma Turizm Ön Lisans Programlarında uygulanmakta olan İngilizce Öğretiminin eksik yönlerini ortaya çıkarması, öğrencilerin beklenti, seviye ve motivasyonlarını belirlemesi, saptanan öğrenme ihtiyaçlarına yönelik geliştirilen öneriler doğrultusunda tasarlanacak programı öğrenci ve öğrenme merkezli kılacağı için öğrenme etkinliğini mümkün olan en üst seviyeye çıkarması açısından önem ifade etmektedir. Yapılan alan yazın taramasında, ihtiyaç analizinin safhaları belirlenmiş, ihtiyaç ölçmeye yönelik sorular derlenip geliştirilmiş ve tarama modeli doğrultusunda anket yöntemiyle öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen bilgiler istatistik paket programı vasıtasıyla analize tabii tutulmuş ve çıkan sonuçlara göre öneriler getirilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda öğrencilerin bulundukları program ile yabancı dil seviye ve motivasyonları belirlenmiş, uygulanmakta olan dil öğretim programının beklentilerini karşılamadığı tespit edilmiş ve yabancı dilde çektikleri okuma, yazma, dinleme ve konuşma güçlükleri saptanmaya çalışılmıştır. Bu unsurlardan hareketle yabancı dil öğrenme ihtiyaçlarının neler olduğu tanımlanmaya çalışılmış ve belirlenen eksikliklerin giderilmesine yönelik öneriler oluşturulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
Before English became an international language people were learning a language without any vocational or educational purposes. Nowadays, it is seen that people are tending to learn the language to meet different purposes and the requirements. This incline can vary according to their professions and interests. For example, a student of Hotel, Restaurant and Catering Services Program may learn English just to pass the exams to be successful in those courses; another student may want to learn to have a professional career Tourism education is one of the most important factors of opening Turkey to the World; hence it is as important as infrastructure in the determination of tourism policies. The most important instrument to achieve this goal is education which will give individuals who will work in this sector a dynamic insight, make them to be able to understand developments in science and technology to easily, use their qualifications in the professions and in their own lives. Given international intensive interaction, foreign language teaching is of great importance within this education It is well-known that to be successful in an area is extremely difficult without understanding the essence and logic of, questioning the why and how of a profession and without dealing in the details of it. A wishful increase in the efficiency of foreign language education within sectorial knowledge is possible through the right ways of lack and necessities identification. For this reason, it is aimed in this study to find out the foreign language needs of tourism associate degree programs through students' ideas and to recommend individuals who will make up tourism workforce to be equipped with competent professional knowledge of English via one of the most important elements in designing language teaching programs – Needs Analysis. This research is seen as important because it will reveal deficit aspects of now-being implemented English Teaching to Tourism Associate Degree programs, it will determine the expectation, level and motivation of students, it will make English Teaching program to be designed to respond the need and interest of the learners according to recommendations for acquired needs, and consequently it make the student motivation for the highest level as the teaching program to be designed will be learner and student-centred. In the literature review, needs analysis phase are identified, questions to measure the needs are compiled and developed, and applied to students by survey method through screening model. The resulting data have been analysed by means of statistical software package, and recommendations have been given based on the results. As a result of this research, students' level and motivation of their program and foreign language have been observed, now-being-applied language teaching program have been found not to meet their expectations and which reading, writing, listening and speaking skills they suffer most have sought to be determined. In the light of these elements, needs to learn foreign languages have been tried to be identified and recommendations for the elimination of these deficiencies have been made. |
|
dc.format.extent |
XII, 118 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Turizm Eğitimi |
|
dc.subject |
İhtiyaç Analizi |
|
dc.subject |
Özel Amaçlı İngilizce |
|
dc.subject |
Meslek Amaçlı İngilizce Öğretimi |
|
dc.title |
Yabancı dil öğretiminde ihtiyaç analizi uygulaması: turizm ön lisans örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Gökçe, Akif |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|