Bu araştırmada konaklama işletmelerinin ihtiyaç duyduğu yönetsel yetkinliklerin belirlenmesi ve bu beklentiler ile turizm öğretimi veren okulların öğretim planlarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden "görüşme" ve "odak grup görüşmesi" teknikleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul'daki beş yıldızlı konaklama işletmelerinin insan kaynakları departman müdürleri ve eğitim müdürleri ile görüşülmüştür. Toplam 4 görüşmenin ardından alınan yanıtlar kendini tekrar etmeye başlamıştır ve toplam 10 görüşme yapılmıştır. Görüşmelerde okullar ile ilgili memnuniyetsizlik olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Konaklama işletmeciliği lisans öğretim programlarında öğretilen dersler incelenmiştir. İşletmelerin mezun öğrencilerde aradığını söylediği nitelikleri kazandırmayı amaçlayan dersler vardır. Bu derslerin öğretim kurumları tarafından hazırlanan plan ve programlarda yer aldığı görülmüştür. Fakat öğretim programı mezunlarında bu niteliklerin eksikliği ile ilgili görüşler üzerine konuya ilişkin akademisyen görüşlerine başvurulmuştur. Sonuç olarak turizm eğitiminin bazı kriterlere göre düzenlenmesi gerektiği anlaşılmıştır.
This research aimed to define, hospitality industry looks for whichever managerial competencies. Two of qualitative tecniques are used first one is "interview" and the second is "focus group interview". Because of the fact that it is not possible to interview all of the human resources managers in the country; one of the biggest city has choosen as sample; İstanbul but only five-star hotels. Five-star hotels has many personnels so it's thought to having their idea may help to understand whole industry. Thus, this research's interviews made with hotels' human resources department managers or human resources training managers. Totally 10 interviews made face to face but the answers were already repeating after the 4th interview. These interviews showed that there is a dissatisfaction about tourism education. After this result, the lessons and education plans are checked to see "is there a real problem with these schools?". But all the plans and programmes are designed for teaching students those qualification which hotels's are in need of. Then this time questions asked to academic personnels. After all of these stages, it is understood that tourism education must re-design for some criterias.