Kadın hakkında birçok araştırma ve incelemeler yapılmıştır. Toplum içinde yaşadıkları sorunlar, acılar, dışlanmışlıklar gibi çeşitli konulara değinilmiştir. Kadının doğuştan beri ötekileştirilmesi ve bunun sonucunda kendi özüne yabancılaşması sorunsalı birçok yazın eserinde ele alınmıştır. Bu çalışmada kadının erkek karşısında nasıl bir imaj sergilediği, çektiği sıkıntılarla birlikte toplum tarafından nasıl görüldüğü ve konumları kimler tarafından belirlendiği açıklanmıştır. Bu doğrultuda Alman yazınında Türk kökenli olmak üzere eserlerinde büyük yankılar uyandıran Saliha Scheinhardt, gelmiş olduğu kültür ile yaşadığı kültür içerisinde kadın imgesinin yansıtılmasına eleştirel bir bakış açısıyla sunmaya çalışmıştır. Kadın imgesinin acı, şiddet ve sevgi kavramlarının ön plana çıktığı bu çalışmada toplumsal kökenin ve uygarlık düzeyinin hangi aşamasında olursa olsun hemen her nokta da kadınları benzer yaşantılarla benzer acılardan geçtiği gözler önüne serilmiştir. Saliha Scheinhardt'ın bu yapıtı doğrultusunda kadının durumunu "Saliha Scheinhardt'ın Drei Zypressen Adlı Eserinde Kadın İmgesi" başlıklı tezimizde izledik. Bu tez bir Giriş ve beş ana kısımdan ve bir de Sonuç bölümünden oluşmaktadır. Birinci kısımda yazarı Göçmen Edebiyatına dâhil olduğu için öncelikle Türklerin göç sürecini ve Göçmen edebiyatının ortaya nasıl çıktığını açıkladık. İkinci kısımda genel olarak Saliha Scheinhardt'ın yaşam öyküsü, edebi kişiliği ve eserlerini açıkladık. Üçüncü kısımda tarihsel süreç çerçevesinde kadın imgesini inceledik. Tezimizin dördüncü bölümünde ise incelediğimiz eserde öne çıkan kadın imgelerinin nasıl yansıtıldıkları ele aldık. Son bölümde ise erkek kahramanların kadın kahramanlara etkisini ön plana çıkararak, kadınlara dayattıkları yaşamları örnekler yardımıyla ön plana çıkardık. Eserde üç kahramanın sergiledikleri kadın imgesini saptadık. Bu kadınların toplumun, özellikle erkek kahramanların onlara yüklediği davranışları yansıttıklarını gördük. Bunun üzerine eserdeki erkek imgelerinin (baba imgesi, eş imgesi, ağabey imgesi, sevgili imgesi) kadın kahramanlara olan etkilerini inceledik. Sonuç olarak evrensel kadın sorunlarını en iyi şekilde dile getiren Saliha Scheinhardt'ın bu eserinde, kadının yüzyıllar boyunca sevinçlerini, hüzünlerini, dışlanmışlıklarını ve aralarındaki benzerliklerini ortaya koymak istiyoruz.
Many studies and surveys have been carried out about women. These studies have touchéd on the subjects such as the problems, sorrows, social exclusion which they experienced in the society. The question of marginalisation of woman since her birth and her self-alienation because of this fact has been addressed in many literary Works. In this study, we tried to explain that what type of image woman has displayed against man and how she had been accepted by the society together with the problems she experienced, and who have determined her position. Accordingly, Saliha Scheinhardt, who has created great influence in her Works as a Turkish origin writer, has critically tried to present the reflection of woman image both in the culture she had come from and the culture she lived. In this study, where sorrow, violence and love concept of woman image came to the forefront, it has been revealed that the women have experienced similar life and sorrows in almost every points in whatever stages of social origin and civilisation level. In line with this work of Saliha Scheinhardt, we observed woman's state with the thesis, "Woman Image in the Work Drei Zypressen by Saliha Scheinhardt". This thesis comprises an introduction and five main chapter and one Conclusion. In the first chapter, we described at first immigration process of Turks because of the fact that author was involved with the Immigrant Literature, and how Immigrant Literature has been emerged. In the second chapter we examined generally life story of Saliha Scheinhardt, her literary personality and her literal Works. In the third chapter we examined woman image within the framework of historical process. In the fourth chapter of our thesis, we discussed that how woman images (which became prominent in the work) have been reflected. In the last chapter, emphasizing the influence of male heroes over female heroes, we have highlighted life styles imposed by them on the women with the help of examples. We have detected woman image which was displayed by three heroes. We saw that these women have reflected the behaviours which were imposed by the society and especially. Then, we have examined effects of male images cited in the work (father image, spouse image, elder brother image, and boyfriend image) over the female heroes. As a conclusion, in this literary work of Saliha Scheinhardt, in which universal problems of women have been reflected perfectly, we tried to reveal joys, grieves, marginalisation and similarities of the women throughout the ages.