Açık Akademik Arşiv Sistemi

Geschichte und geschehen 3 isimli Alman tarih ders kitabında yer alan İslam tarihine ait bölümün değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Saim Yılmaz
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:44:47Z
dc.date.available 2021-03-30T11:44:47Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Tuna, Orhan. (2014). Geschichte und geschehen 3 isimli Alman tarih ders kitabında yer alan İslam tarihine ait bölümün değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91382
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Tarih insanlığın var oluşundan bu yana var olan ve insanlığın hayat tecrübesini yaşatan önemli bir ilim hazinesidir. Böylesine önemli hazine üzerine her inanıştan tarihçilerin geniş çalışmalar yaptığı gibi, Müslüman tarihçiler de önemli çalışmalar yapmışlardır. Ancak her gurubun tarihi okullarda diğer gurubun öğrencilerine "Ötekinin Tarihi" olarak öğretilmektedir. Bu çalışmanın araştırma konusu, nüfusunun önemli bir kısmı Müslümanlardan oluşan Almanya'nın Gymnasium okullarında okutulan Tarih ders kitaplarında İslam Tarihi konularına ne kadar yer verdiğini, konuları nasıl işlediğini tespit etmek ve tespit edilen konuların analizini yapmaktır. Bu çalışmada konular seçilirken seçici davranılıp davranılmadığı, kaynak kullanılırken objektif olunup olunmadığı ve bilgiler kullanılırken doğru kullanılıp kullanılmadığı değerlendirilmektedir. Okutulan Tarih dersi kitabının fiziki görünümü, İslam Tarihi ile ilgili ele aldığı konular ve son yıllarda Tarih ders kitaplarında yapılan değişiklikler ele alınmaktadır. Bu çalışmada Alman Tarih ders kitabından tespit edilen İslam Tarihi konuları başta DİA olmak üzere önemli İslam Tarihi kaynaklarıyla karşılaştırılmaktadır. Tespit ve değerlendirmeler her konunun sonunda ayrı ayrı yapılmaktadır. Eksik ya da hatalı kısımlara dikkat çekilmektedir. Anlam kaybı olan, anlaşılamayan veya varsa ısrarla yönlendirme yapılan noktalar işaretlenmektedir. Metodolojik ve pedagojik olarak objektif ve doğru verilen bilgiler teyit edilmektedir. Gerekli görülen yerlerde bilgiler ve tavsiyeler verilmektedir. Anahtar kelimeler: Tarih İlmi, Ötekinin Tarihi, Alman Tarih Ders Kitabı, Alman Tarih Ders Kitaplarındaki İslam Tarihi Dersleri
dc.description.abstract History is a wealth of life that exists since the existence of mankind and cherishes the knowledge of life. Historians from all kinds of beliefs made extensive studies about such an important treasure, as well as the muslim historians. These studies are followed up with cautious each term. Those are taught in history lessons and each groups history is taught to the students as the "Others History". The subject of this research is to identify how much islamic history is featured in history text books, how islamic history is taught in lessons in Gymnasiums in Germany, where in muslims create an important part of the population, and analyze those identifications. In this study it's assessed if they were discriminating while choosing subjects, objective while using sources and correct while using informations. In the study the external view of the history text books, the lately changes and the subjects about the islamic history in the history text books is discussed. In this study the identified subjects in german history text books are compared with important islamic history sources, foremost the DIA (Diyanet Encyclopedia of Islam). Identifications and assessments are made seperately at the end of each subject. Attention is paid to the missing and wrong parts. The parts, that are not understood, with loss of meaning or parts where meanings are leaded, are marked. The objective and accurate given informations are confirmed methodological and pedagogical. Informations and advices are given in needed places. Key Words: History Science, Others History, German History Text Book, İslamic History in German History Text Books
dc.format.extent VII, 201 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Tarih İlmi
dc.subject Ötekinin Tarihi
dc.subject Alman Tarih Ders Kitabı
dc.subject Alman Tarih Ders Kitaplarındaki İslam- Tarih Dersleri
dc.title Geschichte und geschehen 3 isimli Alman tarih ders kitabında yer alan İslam tarihine ait bölümün değerlendirilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı, İslam Tarihi ve Sanatları
dc.contributor.author Tuna, Orhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/