Dil öğretiminde iletişimsel yaklaşım dilin iletişim olduğu kuramından hareket eder. Dil öğretiminin hedefi "iletişimsel yeti" olarak adlandırdığı şeyi geliştirmektir. 21. yüzyılın ilk yıllarını yaşadığımız şu günlerde baş döndürücü bir hızla ilerleyen bilim, teknoloji, sanat, edebiyat ve diğer alanlardaki gelişmeleri, kültürler ve toplumlar arası ilişkileri, etkileşimi, iletişimi ve bilgi alışverişini göz önünde bulundurduğumuzda, bu ifade daha da anlamlı hale gelmektedir. Yabancı dil öğretimi etkinliği bugün dünyanın pek çok ülkesinde olduğu gibi ülkemizde de ilk, orta ve yüksek öğretim kurumlarında bağımsız bir bilim dalı olarak modern yöntemlerle ele alınarak incelenmeye başlanmıştır. Bu araştırmada günümüze değin yabancı dil eğitiminde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerin tarih içersinde dünyada ortaya çıkan siyasi, kültürel, toplumsal ve bilimsel değişimlerle birlikte nasıl bir gelişme süreci geçirdiği ortaya konmaya çalışıldı. İletişimsel dil öğretim yaklaşımı uzun süre geçerliliğini koruyan yabancı dil ediniminde gerçekleştirilecek uzun süreli araştırmaların tüm insanlar için geçerli olan en mükemmel bir yabancı dil edinim yöntemini bulmaya sağlayacağı inancının aksine, bugün artık tüm öğrenenler için geçerli olabilecek tek bir yabancı dil öğretim yönteminin olamayacağı savını ileri sürerek bu alanda köklü bir anlayış değişikliğine gitmiştir. Bu değişimin temelini oluşturan dört dil becerisinin ve değişik yöntemlerin bir araya getirilmesiyle sağlanan bu yeni yaklaşımın ne olduğu, yabancı dil olarak Almanca öğretimi temel alınarak somutlaştırılmaya çalışıldı.Türkiye'nin yabancı dil öğretimi açısından son yıllarda önemli ilerlemeler gösterdiği yadsınamaz. Fakat orta ve yüksek eğitim kurumlarında, özellikle yabancı dilde sözel iletişim konusunda bir türlü istenen düzeye ulaşılamadığı kabul edilmesi gereken bir gerçek . İletişimsel yaklaşım önerdiği programlar, öğrenme ve öğretme aktivite tipleri ve eğitim malzemeleri açısından özellikle yabancı dilde sözlü iletişimi geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu yaklaşımın kullanıldığı programlar ver ders materyalleri öğrencilerde yabancı dilde iletişim zorluğunu aşmada önemli katkılar sağlamıştır.Ülkemizde yabancı dil öğretimi açısından bu yaklaşımın önemli katkılar sağlayacağını ümit etmekteyiz.
In language training communicative approach is based on the theory indicating that language is communication. Target of language teaching is to improve the capacity which is called "communicative skill". This proposition carries more weight when we pay regard to the developments in science, technology, art, literature and other areas, relations between cultures and societies, interaction, communication and information exchange forging ahead in dizzying speed in the first days of 21. Century in which we live. Foreign language teaching has been researched with modern methods in our country as many countries in the world as an independent science branch at primary, secondary and higher education institutions. In this study it is tried to put forward the methods that have been used in foreign language training up to now as well as what kind of development process they have got through together with the political, social and scientific changes that have been appeared in history. Communicative foreign teaching approach radically changed the understanding in this field propounding that at the end of long-termed researches in foreign language acquisition we could find a perfect foreign language acquisition method by suggesting that there may not be a valid foreign language teaching method for all the learners. In this study the four language skills and the approach that has been brought about by different methods have been tried to be materialized on the basis of German teaching as a foreign language. It is clear that important steps have been taken in recent times in Turkey in terms of foreign language teaching. But, on the other hand, the request level in secondary and higher education institutions, particularly in foreign language verbal communication has not been acquired yet. Communicative approach aims at promoting and developping the verbal communication in foreign languages in terms of suggested programs, learning and teaching activity types and educational materials. The programs in which this approach is used and course materials have contributed to overwhelm the difficulties in communications in foreign languages experienced by the students. We believe that this approach will bring about considerable contributions in terms of foreign language teaching in our country. Key Words: Foreign language teaching, communicative method, perception skills, creative skills