Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim ikinci kademe 7. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinin sözcük türleri bakımından değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mehmet Gedizli
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:44:27Z
dc.date.available 2021-03-30T11:44:27Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Mahmut Arpağ. (2016). İlköğretim ikinci kademe 7. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinin sözcük türleri bakımından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91369
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma, İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı'nda bulunan metinlerdeki sözcük türlerinin metin türlerine göre dağılımını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın modeli, betimsel tarama modelidir. Yapılan bu çalışmada, MEB Yayınları'nın 2015-2016 eğitim-öğretim yılında okutulan İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı incelenmiştir. Toplam 6 temadan ve 30 metinden oluşan ders kitabının içeriğinde sözcük türlerinin metin türlerine göre dağılımı ve oranları incelenmiş, metinlerin içerik çözümlemeleri frekans analizi ile yapılmıştır. Araştırmanın sonunda, İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı için seçilmiş olan metinlerin sözcük türlerini örneklendirecek yeterli sözcük sayısından oluştuğu tespit edilmiştir. Metinlerin hepsinde en yüksek oranda ada örnek verilirken en az oranda örneğin ünleme verildiği ve sözcük türlerinin dağılımının metin türlerine göre değiştiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract This research was done to determine the distribution of the world classes within the texts in the Primary School 7th Grade Turkish Text Book. The research model is a descriptive research model. The 7th Grade Turkish Text Book of Ministry of Education Publications was examined that used in 2015-2016 academic year. The world classes' distribution and ratios were examined in terms of text types within the text book which consists of 6 themes and 30 texts. Also the texts' content analysis was done by frequency analysis. It is determined that the texts chosen for Primary School 7th Grade Turkish Text Book has enough number of words that exemplify the word classes. It is concluded that the noun exemplified the most, the exclamation exemplified the least in all texts and the distribution of the world classes varies according to the text types.
dc.format.extent XVII, 92 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Türkçe Ders Kitabı
dc.subject Dil Bilgisi
dc.subject Sözcük Türleri
dc.subject Metin Türleri
dc.title İlköğretim ikinci kademe 7. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinin sözcük türleri bakımından değerlendirilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Mahmut Arpağ
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/