dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mehmet Gedizli |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:44:21Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:44:21Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Nihal Bora. (2016). ilköğretim ıı. kademe 6. sınıf türkçe ders kitabındaki sözcük türlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91365 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Dil, insanlar arasında iletişimi sağlayan en önemli araçtır. Dil ediniminde en önemli unsurlardan biri; sözcüktür. Türkçe öğretiminde sözcük türleri bu açıdan büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma MEB yayınlarının okullarda kullanılan ilköğretim 6.sınıf Türkçe Ders Kitabı'ndan seçilmiş farklı türlerde metinlerde yer alan sözcük türlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Yapılan taramada ders kitabındaki metinlerin programda yer alan sözcük türlerini örneklendirdiği görülmüştür. Metinlerde en çok kullanılan sözcük türünün isimler, en az kullanılanın ise ünlemler olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, metinlerin tamamı değerlendirildiğinde hitap ettikleri yaş grubunun dil özelliklerine uygun olduğu görülmüştür. Ders kitabında yer alan metinlerin sözcük türü öğretiminde kullanılmasının daha etkili bir öğrenme gerçekleşmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Sözcük Türleri, Türkçe Ders Kitabı, Metin, Dil. |
|
dc.description.abstract |
Language is the most important tool for communication between people. One of the most important elements in language acquisition is the word. In this respect types of words in Turkish Education is very important. This study was conducted to examine and evaluate the 6th grade textbooks from the selected text in different species in forms of words used in school publications of the Ministry of Education. The descriptive method was used in this study. In this scanning it's seen that, texts, located in 6th grade Turkish textsbooks, illustrate the types of words in the program. It's determined that the most widely used types of words in the text are words, the least used forms of words in the text are exlamations. As a result, considering all of the text , It was found to be appropriate to the age group they cater to the language features. Texts which is located in the textbook, is thought to be more effective for teaching word types. Keywords: Types of Words, Turkish Textbooks, Text, Language. |
|
dc.format.extent |
XIV, 132 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Türkçe ders kitabı - sözcük türleri. |
|
dc.title |
ilköğretim ıı. kademe 6. sınıf türkçe ders kitabındaki sözcük türlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Nihal Bora |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|