dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Melih Zafer Arıcan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:43:53Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:43:53Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Ataç, Onur. (2017). Kitle iletişim aracı olarak sinema ve soğuk savaş sonrası emperyalizm : James Bond örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91350 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Emperyalistler tarafından üretilen düşman ve öteki imgeleriyle, James Bond filmlerinde düşman ve öteki olarak gösterilen milletlerin konumlandırılmasında kullanılan söylemler arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışmada, algı yönetimi ve propaganda gibi kavramlarla desteklenerek seyirciler üzerinde istenilen etkilerin yaratılması amaçlanan filmlerdeki söylemler içinde üretilen düşman ve öteki imgeleriyle emperyalizm arasındaki etkileşim tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada; Soğuk Savaş sonrası dönemde geçen ve birçok farklı ülkeyi içeren GoldenEye (1995), Tomorrow Never Dies (1997), The World is Not Enough (1999) ve Die Another Day (2002) gibi filmlerdeki Bond ve diğer karakterlerin temsillerini göstermek amaçlanmıştır. 1995-2002 tarihleri arasında çekilen filmlere dair bir inceleme yapılırken söylem analizi yöntemi tercih edilmiş ve çalışmaya konu edilen filmlerde yer alan karakterlerden İngiliz olmayanların emperyalistler tarafından üretilen imgelerle ve basmakalıp sözlerle temsil edildikleri belirlenerek, emperyalist söylemin farklı bir şekilde tekrar üretildiği sonucuna varılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
In this study, which aims to reveal the relation between the enemies and other manifestations produced by the imperialists and the discourses used in the positioning of the enemies and the nations that are shown as the other in James Bond films. Perception management and propaganda, the aim is to create the desired effects on the audience. In the films, the interaction between imperialism and the enemy and other images produced has been tried to be determined. Study; It was intended to show the representations of Bond and other characters in films such as GoldenEye (1995), Tomorrow Never Dies (1997), The World Is Not Enough (1999) and Die Another Day (2002). The analysis of the films taken between 1995-2002 was conducted and the method of discourse analysis was preferred and it was concluded that the characters in the films that were studied were represented by image and stereotypical words produced by the imperialists and that the imperialist discourse was reproduced in a different way. |
|
dc.format.extent |
V, 95 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Emperyalizm |
|
dc.subject |
Bond Filmleri |
|
dc.subject |
Söylem |
|
dc.subject |
Algı Yönetimi |
|
dc.title |
Kitle iletişim aracı olarak sinema ve soğuk savaş sonrası emperyalizm : James Bond örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Ataç, Onur |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|