İnsan yaratılıştan itibaren iletişime ihtiyaç duymuşlardır. İletişim ve iletişim kurmak insanın hayatında önem taşıdığı için iletişimciler ve bilim insanları iletişim kurmaya kolaylaştırmak için her zaman yeni şeyler üretmeye çalışmışlardır. Günümüzdeki iletişim ve kitle iletişim araçları zaman içerisinde geliştirilmiş ve daha kullanışlı hale getirilmiştir. Günümüze bakarsak kitle iletişim araçlarının gelişmesi ile iletişime geçmek ve meydana gelen olaylardan, bizden uzakta olan insanlardan haber almak için kolaylıklar yaratılmıştır. Bu olaylardan haberdar olmak ve hatta eğlence ve zaman geçirmek için kullandığımız televizyon bugün insan hayatının inkâr edilmez bir parçası haline dönüşmüştür. Bu araştırmada ise Afganistan halkının üzerine kitle iletişim araçlarından televizyonun etkisi, izlenme nedeni ve izlenme oranına bakılmıştır. Kitle iletişim araçlarından Televizyon Afganistan toplumu arasında çok ilgiyle izlenmektedir. Afganistan halkının televizyonun çok hangi amaçlarla kullandıklarını, hangi program ve dizileri çok izlediği, Afganistan'da hangi saatler arası televizyon daha çok izlendiği ve Afganistan halkı izlediği programlar ve reklamlara ne kadar inandığı ve bu düşüncenin eyleme dönüşüp dönüşmediği araştırılmıştır.
Human beings needed communication from creation to creation. Since communication and communication are important in human life, communicators and scientists have always tried to produce new things to facilitate communication. Today's communication and mass media have been improved over time and made more useful. If we look at the sunny days, conveniences have been created to communicate with the development of mass media and to get news from people who are far away from us. The television we use to get to know about these events and even to have fun and time has become an indispensable part of human life today. In this research, the influence of television on the people of Afghanistan on mass media, the reason of watching and the rate of watching were examined. Television from the mass media is watched with great interest among the Afghan society. It has been researched how Afghanistan's people use their television, what programs and sequences they watch, which television hours they watch more in Afghanistan, how much they believe in programs and advertisements watched by Afghan people, and whether this thinking has turned into action.