Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler pek çok alanda olduğu gibi satın alma alışkanlıklarımızı da değiştirmektedir. Bu çalışmada Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi lisans öğrencilerinin online alışverişe ilişkin görüşleri incelenmiştir. Öğrencilerin online alışveriş deneyimleriyle demografik değişkinler arasında anlamlı bir ilişkinin var olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2017-2018 güz döneminde Sakarya Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan lisans öğrencileri arasından oranlı tabakalama yöntemiyle örneklem belirlenmiştir. Ana kütleden alınacak örneklem sayısının belirlenmesi doğrultusunda 300 öğrenci üzerinde anket uygulanmış ve değerlendirilmeye alınmıştır. Analizlerde Bağımsız Örneklem T testi (Independent Sample T Test) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda online alışverişe ilişkin görüşlerin, cinsiyet, eğitim durumu, hane halkı gelir durumu, nüfusa kayıtlı olunan il, internete bağlanılan yer, internet kullanım süresi, tercih edilen ürün ve ödeme şekli gibi etkenlere göre anlamlı düzeyde değiştiği ortaya çıkmıştır. Bulgulara göre, erkek, ikinci ve üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan, 2700-4049, 4050 ve üstü hane halkı gelirine sahip, büyükşehirden gelen, ev ortamından İnternet'e bağlanan, İnterneti 5 yıl ve fazla süre boyunca kullanan, Giyim- Ayakkabı ve Kişisel Bakım, Elektronik Eşya ürünleri ve Bankacılık Hizmeti tercih eden, ürün tesliminde nakit ve havale ödeme araçlarını kullanan öğrencilerin, online alışverişe diğer gruplara oranla olumlu yaklaştığı ve İnternet üzerinden gerçekleşen satın alma davranışını avantajlı bulduğu ortaya konmuştur.
The developments in information and communication technologies have changed our buying behaviora as well as many other areas. In this study, opinions of undergraduate students of Sakarya University Faculty of Communication on online shopping were examined. It was researched if there is a meaningful relationship between students' online shopping experiences and demographic variables. For this purpose, the sample was determined by the proportional stratification method among the undergraduate students who study at Sakarya University in the fall semester of 2017-2018. By considering the determined number of samples from the universe, a questionnaire was conducted to 300 students. Independent Sample T Test and One Way ANOVA were used in the analysis. As a result of the research, it was revealed that opinions related to online shopping change significantly due to factors such as gender, educational status, household income, registered province, place that is chosen to connect to Internet, duration of Internet usage, preferred products and payment method. According to findings, male, who are studying in the second and third classes, have household income of 2700-4049, 4050 and above, come from the metropolitan area, connect to the internet from the home, use the Internet for 5 years and more, prefer to buy Clothing- Shoes, Personal Care, Electronic Items and Banking Service, the students who use cash and money transfer payment tools in the delivery of items approach online shopping in a more positive manner compared to the other groups and found online shopping advantageous.