Bütün dinlerin hem korunmasında hem de tahrif edilmelerinde zamanla din adamlarının rolü büyüktür. Bu sebeple Kur'ân'ın din adamına bakışını irdelememiz çok önemlidir. Tezimiz, din adamları kurumunun ve din adamına ait özel yaşam biçiminin, Allah'ın emriyle ortaya çıkmadığını, bunun sonradan insanların Allah'ın rızasını kazanmak amacıyla yaptıklarını, ancak belli bir dönem sonra gereğini yapmayanların veya yapamayanların bu kurumu ve özel yaşam biçimini bir bid'at olarak dayattığını delillendirmeye çalışmaktadır. Aynı zamanda bütün dinlerin mensuplarının, özellikle Ehl-i Kitab'ın, kendi din bilginlerini mevcut konumlarından çıkararak, onlara Allah'a ait yetkileri, özellikleri vermelerinden, yeryüzünde Allah'ın ve dininin temsilcileri gibi bakılmasından bahsetmektedir. Kur'ân-ı Kerîm, insanların din adamları ile ilgili böyle bir bakış tarzını eleştirmekle birlikte ehl-i Kitab örneği üzerinden onların din adamları konusunda nasıl bir yanılgı içerisinde olduğunu göstermektedir. Tezde özellikle ortaya konmaya çalışılan hususlardan biri de Allah'ın dini ile din adamlarının dininin farklılığını tesbit etmenin ve bunun için Kur'an'ı ve sünneti ölçü almanın gerekli oluşudur. Çalışmamızda Kur'ân-ı Kerîm'in verileri, peygamberimizin hadisleri ve bu konuda çalışma yapmış şahısların görüşlerine yer verilmiş, Kur'ân'da zikredilen din adamları örneklerini İslam'ın onaylayıp onaylamadığı delilleriyle ortaya konulmuştur.
The role of the religious functionary in the protecting and falsifying of religion is major. Therefore, it is important that we examine the Quran's perceptions about religious functionary. Accordingly, the issue is discussed in our thesis overview of the scholars of Islam. Our Our thesis refers, all of the members of all religions, especially who is given the Book, by removing their own scholars from their own positions, giving them power which belongs to God and regarding them as representatives of God and His Religion. Quran, criticizes this kind of viewpoint towards Scholars and offers us the example of Scholars of People who is given the Book. We have tried to prove that all the other kind of Scholar whether the samples in Islam as a base of Qurana end It's Prophet's Hadis. Our thesis aims to prove that institution of scholars or scholarly way of life did not emerge by the command of Allah, but they were made up by some people for the sake of pleasing Allah; and that later on, as a heresy (bid'ah), these notions were imposed on other people. Especially, one of the aspects which are brought to the attention of the readers is deference between religion of Allah and religon of religious functionary, for this, they must accept Quran as measure.