Bu araştırma ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sosyalleşmesinde öğretmen etkisinin ilişkin veli algılarının belirlenmesine ve bu konuda önerilerin oluşturulabilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın amacına ulaşılmasında, tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016–2017 Eğitim-Öğretim yılında Kocaeli İli Körfez İlçesi sınırları içinde bulunan ilkokul 3. ve 4. sınıflarda eğitim almakta olan öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise rastgele yöntemle seçilmiş 10 farklı okuldan 512 veli oluşturmuştur. Araştırmanın veri kaynağını anket formları aracılığıyla toplanan veriler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 'Öğrencinin Sosyalleşmesinde Öğretmen Etkisi' isimli ölçek kullanılmıştır. Anket formları ile toplanan verilerin çözümlenmesinde ise SPSS 18.0 programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; öncelikle tüm bağımsız değişkenler için tanımlayıcı istatistik olan frekans (N), yüzde (%), ortalama (X ̅), standart sapma (Ss) değerleri ortaya konmuştur. Ölçeğin her bir maddesi için ise yine frekans, ortalama, standart sapma ve bağıl değişkenlik katsayısı (V) hesaplanmıştır. Öğrencinin sosyalleşmesinde öğretmen etkisine yönelik veli algılarının belirlenmesi için de bağımsız grup T Testi, Kruskal-Wallis H testi, Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA) ve tamamlayıcı Post Hoc Tekniği olarak da Scheffe Testi uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, veli algılarının onların yaş, eğitim seviyesi, ekonomik gelir düzeyi, cinsiyet, sahip oldukları toplam çocuk sayısı gibi değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu durumun tersi olarak ebeveynlerin evli ya da bekar olması ve öğrencinin okuduğu sınıf seviyesi değişkenlerinin ise veli algılarında anlamlı farklılaşmaya neden olmadığı sonucu elde edilmiştir.
This research was carried out in order to determine the parents' perceptions of the teacher effect in the socialization of elementary school 3rd and 4th grade students and to make suggestions in this regard.The scanning method was used to achieve the purpose of their study. The study group of the reseach constituted the parents of the students who are studying in the 3rd and 4th grade primary schools located in the borders of Kocaeli and Körfez in 2016-2017 education year.The sample of the reasearch was 512 parents from 10 different schools selected by random method. The data source of the research is to data collected through the questionnare forms.The "Effect of teacher in the socialization of student" named scale developed by the researcher was used as data collection tool.SPSS 18.0 program was used to analyze the collected data with the questionnare forms.In the analysis of the data, firstly frequency,percentage,average and standart deviation values which are descriptive statistic for all independent variables are presented.For each item of the scale,frequency average,standart deviation and realtive variability coefficient were calculated.In the socialization of the student ,the independent group T test,Kruskal-Wallis H test,one-way ANOVA and the Scheffe test as the complementary Post Hoc technique were applied in the determination of the parental perceptions for teacher effect and the results were evaluated. As a result of the analysis, ıt was found that the parents perceptions differ significiantly according to their age,education level ,economic income level,sex,total number of children they have. As opposed to the fact that the parents are married or single and the class level variables read by the student do not cause significiant differentiation in parents' perceptions.