İktisadi ve sosyal hayatta meydana gelen gelişmelerin paralelinde bireylerin kamu kurum ve kuruluşlarından beklentileri de yükselmiş ve farklılaşmıştır. Daha öncesinde beklenti veya problem teşkil ettiği düşünülmeyen kamusal hizmet türü veya türleri günümüzde problem veya beklenti olarak görülmeye başlanmıştır. Bu durumda, kamusal hizmetlerin sunumunda vatandaşların taleplerine cevap verebilmek adına, talepleri karşılayabilen vatandaş odaklı bir politikanın takibi önem arz etmeye başlamıştır. Diğer bir yandan ülkemizde belediyelerin hizmet sunumunda engelli ihtiyaçlarının önemsenmediğine dair genel bir kanı oluşmuştur. Bu yaygın düşüncenin aksine, son zamanlarda kamusal hizmet sunumunda, bazı belediyelerin engelli vatandaşların sorun ve beklentilerini önemseyerek göz ardı etmediği söylenebilir. Sunulan hizmetlerin ihtiyaç ve beklentileri karşılama noktasında ne denli yeterli olduğu ise engelli vatandaşların çeşitli yöntemler ile memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi sonucunda tespit edilebilmektedir.Bu çalışmada, engellilere yönelik yerel kamusal hizmetlerin etkinliği ve engelli bireylerin yerel kamusal hizmetlerden duydukları memnuniyet düzeylerinin Sakarya ilinde anket yöntemi ile araştırılması amaçlanmıştır. Uygulanan ankete; 236 ortopedik, 124 zihinsel, 68 dil ve konuşma, 58 görme, 37 işitme, 30 süreğen hastalık, 23 yetersizlik ve 37 diğer engel türlerinden olmak üzere 511 engelli vatandaş dâhil edilmiştir. Katılımcıların engel oranları farklı olmakla beraber bir kısmının birden fazla engeli bulunmaktadır. Gerçekleştirilen ankette 41 soru yer almaktadır. Araştırmada anket yöntemiyle elde edilen bulguların değerlendirilmesi ve analizi için SPSS (22) programı kullanılmıştır. Diğer bir yandan çalışmanın güvenirlilik katsayısı 0,938 olarak bulunmuştur. Bulunan değerin 1,00'a çok yakın çıkması çalışmanın güvenilir olduğunu ortaya koymaktadır.
Parallel to the developments that took place in economic and social life, the expectation of individuals from public institutions and organizations has also risen and differentiated. The types or type of public services that were not previously thought to be anticipated or problematic have now begun to be seen as problems or expectations. In this case, a citizen-oriented policy that can meet the demands of the citizens in response to the demands of the citizens in the presentation of public services has started to become important. On the other hand, there is a general consensus that the needs of people with disabilities are not taken into consideration in the service delivery of municipalities in our country. Contrary to this widespread belief, it can be said that in the recent public service provision, some municipalities ignore the problems and expectations of disabled citizens. The extent to which the offered services meet the needs and expectations can be determined as a measure of the level of satisfaction of the disabled citizens through various methods. In this study, it is aimed to investigate the effectiveness of local public services for disabled people and the level of satisfaction of disabled people with local public services by questionnaire method in Sakarya province. In the questionnaire; 511 disabled citizens were included, including 236 orthopedic, 124 mentally, 68 language and speech, 58 sight, 37 hearing, 30 persistence, 23 impairment and 37 other impairments. Participants have different disability rates, but some have more than one disability. The questionnaire has 41 questions. The SPSS (22) program was used for the evaluation and analysis of the findings obtained by the questionnaire survey. On the other hand, the reliability coefficient of the study was found to be 0.938. The value close to 1.00 indicates that it is safe to study.