Teknolojinin sürekli gelişimi, ekonomik anlamda refah seviyesindeki artış şüphesiz insanları daha konforlu bir yaşam beklentisine sevk etmektedir. Buda son yüz yılda önemli gelişmeler göstermiş olan otomobile ilginin sürekli artmasına neden olmuştur. Tüketicilerin göstermiş olduğu bu ilgi, üreticilerin iştahını kabartmakta ve bu bağlamda amansız bir rekabet yaşanmaktadır. Bu rekabet ortamı üretici firmaların daha ucuz, daha güvenli, ergonominin ön planda tutulduğu ve zamanın beklentilerine hitap edebilen tasarımlara sevk etmektedir. Otomotiv geliştirme süreci içerisinde koltuk önemli bir yer kaplamaktadır. Zira koltuk hem konfor-ergonomi açısından, hem de pasif güvenlik açısından önem arz etmektedir. Uygun özelliklere sahip olmayan koltuk yolcunun seyahat konforu açısından sıkıntılar yaşamasına neden olabilmekte iken, yeterli güvenlik kriterlerine sahip olmayan koltuk, kaza anında ve sonrasında yolcuyu yeteri kadar koruyamamaktadır. Bu çalışmada ECE R17 regülasyonuna göre bir araç koltuğunun tasarlanması ve bu koltuğun çarpışma anında ani hızlanma şartları altında davranışı-dayanımı incelenmiştir. Koltuk tasarımı CATIA V5 çizim programı ile yapılmıştır. Sonlu elemanlar için, mesh oluşturma ve sınır koşullarını tanımlama Hyperworks programının içerisinde Hypermesh ve Hypercrash modulleri ile yapılmıştır. Dinamik koşullar altında çarpışma testinin sonucunu elde etmek için açık(explicit) çözücü olarak Radioss kullanılmıştır.
Continuous development of technology, the increase in prosperity in an economic sense no doubt people are prefferred to a more comfortable life expectancy. This is the last century's interest in cars, that have been most important developments has been continuously increased. This interest has demonstrated that consumers, to whet the appetite of producers, and therefore there is great competition. In this competitive environment, manufacturers of cheaper, more secure, which is kept at the forefront of ergonomics and design that can address the time referred to the expectations. Seat has an important place in the automotive development process. In terms of both comfort and ergonomic chair, and also it is important in terms of passive safety. With features suitable for non-seat passenger's travel experience while being can cause problems in terms of comfort, safety criteria that do not have enough seats, during and after an accident can not protect the passengers enough. In this study, the design of the vehicle seat, according to ECE R17 regulations and examined the seat of the collision-resistance behavior under conditions of sudden acceleration. Chair designed in CATIA V5 drawing was done with the program. For finite element, boundary conditions Hypermesh in the mesh generation and the definition and Hypercrash Hyperworks program is made with modules. To obtain clear results of crash tests under dynamic conditions (explicit) RADIOSS was used as solver.