dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Neslihan Özgenç |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:42:47Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:42:47Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Arslan, Ahmet. (2017). Desen anlayışının çağdaş sanata yansıma biçimleri ve ifade aracı olarak desenin kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91314 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
En yalın haliyle iki nokta arasındaki yol olarak tanımlanabilecek çizgi, düşüncenin görsel olarak ifade bulmasının en yalın aracıdır ve desenin en temel öğesidir. Sanatın başlangıcı olarak kabul edilen mağara resimleri, desenin de ilk kayıtlara geçmiş tarihini oluşturur. Çizgiyle başlayan bu serüven, anlatım dilinden sanatsal dile dönüşüm sürecine ulaşana kadar birçok aşamadan geçmiştir. Bu çerçevede, desen; eskiz ve taslak gibi sanatçının ön hazırlık evrelerini kapsayan bir anlamı içerirken zamanla kendi başına sanatsal bir disiplin olarak kullanılmaya başlanmıştır. Çizgi serüveninin sanatçının kendi kişisel serüvenine dönüştüğü bu tarihsel süreç boyunca desen, günümüz sanatında multi-disipliner bir anlayışla birçok sanat alanında kullanılmaktadır. Desen kendi disiplini içerisinde, çizgi, leke ve tonal olarak genel bir ayrıma sahip olmanın yanında bu tekniklerin bir arada kullanımı ile yeni yaratıcı tekniklerin gelişimine olanak sağlayan bir özelliğe de sahiptir. Her sanatçının kendi özgün anlatım dili çerçevesinde geliştirilen desen, sanatçının düşüncelerini en hızlı aktaran bir ifade aracı olarak da kabul edilebilir. Klasik dönemden günümüz sanatına kadar gelinen süreçte, değişen sanat algısıyla beraber desenin sanat alanında yeri ve önemi de değişmiştir. Kâğıt yüzeyinin dışına çıkarak, mekân tasarımı, dijital alan, ışık enstalasyonu gibi birçok multi-disipliner alanda kullanılmaya başlanan desen, günümüz sanatçısı ve sanatı için sonsuz yaratım olanakları sağlayarak bir ifade aracı olarak yeni bir değere kavuşmuştur. Anahtar Kelimeler: Çizgi, Desen, Eskiz, Multi-disipliner, Çağdaş Sanat |
|
dc.description.abstract |
A line at its simplest is defined as a path between two points; it is the simplest means of expressing a thought visually and is the primary element of drawing. Cave drawings are considered to be the beginning of art and are the first documented records of drawing in history. This journey, starting from a line, has gone through several stages until reaching a point of transformation: from a language of expression to the language of art. In this context, drawing, whose meaning was formerly comprised of its use in preliminary phases—such as sketching and drafting—by the artist, has become acknowledged as a separate art discipline. Throughout this historical process, the journey of the line has become the artist's own individual journey, and drawing is currently used in many areas of contemporary art with a multidisciplinary understanding. Drawing, within its own discipline, can generally be separated by line, spot and tonality; and, using all these techniques together, drawing has a characteristic that allows it to develop new, creative techniques. With every artist developing drawing within their own unique language of expression, it may also be acknowledged to be the artist's quickest means of conveying their thoughts. The status and importance of drawing in art have changed in parallel to the ever-changing perception of art from the classical era to contemporary art. Drawing has left the limits of the paper's face, and has started to be used in several multidisciplinary areas, such as spatial design, digital fields and light installations; it has attained new worth as a means of expression with its allowance for endless creations to the contemporary art and artist. Keywords: Line, Drawing, Sketch, Multidisciplinary, Contemporary Art |
|
dc.format.extent |
VI, 56 yaprak : resim ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Desen - Desen anlayışı - Çağdaş sanat |
|
dc.title |
Desen anlayışının çağdaş sanata yansıma biçimleri ve ifade aracı olarak desenin kullanımı |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Arslan, Ahmet |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|