Tesettür kavramı temel mahiyeti ve amacı açısından İslam dini kapsamında değerlendirilecek dini bir pratiktir. İslam'da kadının giyim konusundaki sınırlarının belirlenmesi, bedenin gizlenmesi açısından tesettür kavramı önem taşımaktadır. Fakat modernleşme ekseniyle değişme ve gelişmeler gösteren tesettür anlayışının, tüketim kültürü ve moda ile birleşen, bu modern çağın gereklerine ayak uyduran yeni bir tesettür anlayışı ve imajıyla karşı karşıya kaldığı görülmektedir. Özellikle gençlerin giyim tercihlerinde tesettürün modernleşme dinamiklerinden etkilenmesi söz konudur. Giyim tercihi olarak tesettürün, dinin talepleri ile moda, sosyal çevre, modernizm ve tüketim kültürünün de etkisiyle hızlı bir değişime maruz kalmaktadır. Dini bir pratik olan tesettürün, şekil ve içeriğinde meydana gelen değişim yönüyle bakıldığında tesettür tercihlerinde seküler bir anlayışın hakim olmaya, sekülerleşme dinamiklerine ayak uyduran yeni bir tesettür algısının oluşmaya başladığı görülmektedir. Bu yaklaşımdan yola çıkarak çalışmamızda, tesettürlü öğrencilerin giyim tercihlerinde tesettür algısı ile bu algının aile, sosyal çevre, ekonomik, psikolojik ve sosyal medya ve aynı zamanda tüketim kültürü ile buna bağlı olarak moda ilişkisi bağlamında nasıl etkilendiği incelenmeye çalışılmıştır. Bu açıdan tezin temel argümanı olarak tesettürlü öğrencilerin giyim tercihlerinde tesettür algısının, tüketim kültürü ve moda ile bütünleşmesi sonucu ortaya çıkan "tesettür modası" ile olan münasebeti ve temelde tesettürün özsel ve şekilsel değişiklikleri ile bu değişikliklere sebep olan faktörlerin etkisi ortaya konulmuştur. Teorik boyut ve uygulanan bir anket ile gençlerin tesettür tercihi ve algısının değişim ve dönüşüm nedenleri, bu dönüşüme etki eden unsurlar sorgulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Tesettür, Tesettür Modası, Tüketim Kültürü, Sekülerleşme,
The concept of Veiling is religious practice to be evaluated in the scope of Islam religion in terms of its fundamental character and purpose. The concept of Veiling takes an important role in determining the measures of women's wear in Islam, and hiding the body. But It has been seen that it is faced with a new concept of Veiling which changes and develops because of modernism linked up with the consuming culture and fashion and keeping up with the requirements of this modern age. Especially, veiling statics in modernism of the choice of youth wearing is the subject of being affected. Veiling in the choice of wearing is opposed to a rapid change by the effect of the demand of the religion with fashion, social environment, modernism and consuming culture. It has been seen that Veiling which is a religious practice is becoming as a new veiling perception which keeps up with the secular statics, and the choice of veiling gets into the mainstream of the secular perception when considering the chances in its figure and concept. Based on this concept, in our work, it is tried to examine how the veiled students are affected by the family, social environment, economically, psychological and social media with their concept of wearing choices in veiling, and also the relation between the consuming culture and the fashion. In this respect, as a basic argument of the thesis, it has been found out the relation between the wearing choice in veiled students and the veiling fashion combined with the veiling concept, consuming culture and the fashion, and mainly due to the inherent and shape changes of the veiling and the effects of the factors causing these changes. Keyword: Veiling, Veiling Fashion, Consumption Culture, Secularization