İkinci dil öğrenimi çoğu yükseköğretim kurumunda görülmektedir ve dil öğrenmekte olan kişiler tarafından gerçekleştirilen, müfredat dışı aktiviteler olarak da bilinen ders dışı etkinlikler akademik beceri ve tecrübe kazanmada son derece önemli olarak nitelendirilir. Bu çalışmanın amacı yükseköğretimde ders dışı etkinliklerin ikinci bir dil öğrenimi üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Sakarya Üniversitesi'nde yapılan bu araştırmada, bahsedilen etkinliklerin dinleme, okuma, konuşma ve yazmadan oluşan temel dil becerileri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu süreci değerlendirmek için Sakarya Üniversitesi'nin İngilizce Öğretmenliği bölümünde ve Yabancı Diller Yüksekokulu'nda öğrenim gören toplam 153 kişinin katılımıyla nicel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Anket sonuçları T testi, bağıntı testi ve betimleyici istatistik testi gibi testler uygulanalarak analiz edilmiştir. Anket, dinleme, yazma, konuşma ve okumadan meydana gelen dört ana bölümün birleştirilmesiyle oluşturulmuştur ve bu bölümlerle ilgili olarak 34 değişken ve 19 alt beceri bulunmaktadır. Yapılan bu çalışmanın sonuçları aktiviteler ile beceriler arasında belirgin bir ilişkinin var olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: İkinci Dil Öğrenimi, Ders Dışı Etkinlikler, Yükseköğretim
Second language learning (L2) is seen in most of the higher education institutions and co-curricular activities as the outside-classroom activities performed and practiced by students or learners are considered extremely important for developing academic skills and experiences of the students. The aim of this study is to evaluate the effects of co-curricular activities on second language learners in higher education. This research measures out the influence of these activities on four mail language skills: listening, reading, speaking and writing in Sakarya University. To evaluate this process, a quantitative research model was conducted with the participation of 153 student of Sakarya University both from department of English Language Teaching and School of Foreign Languages. The survey result was analysed applying T-test, correlation test and descriptive statistics test. The survey was combined of four main sections: listening, writing, speaking and reading and there were 34 quantifiers in the questionnaire plus 19 sub skill belonging to four mentioned main skills, listening, reading, speaking and writing. The outcome of the study shows that there were significant relationships between activities and the skills. Keywords: Second Language Learning, Co-Curricular Activities, Higher Education