Bu araştırma, Cumhuriyet'in ilanından günümüze hayat bilgisi öğretim programlarının girişimci birey özellikleri açısından incelenmesi ve bu özelliklerin kazandırılabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Cumhuriyetin ilanından günümüze 1926, 1936, 1948, 1968, 1998 ve 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programları girişimci birey özellikleri açısından incelenmiştir. Ayrıca, uygulamadaki 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nda girişimci birey özelliklerinin kazandırılabilirliğine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri araştırılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, Sakarya ili ilkokullarında görev yapan 281 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen "Girişimci Birey Özellikleri" ile hayat bilgisi öğretim programları analiz edilmiş ve "Girişimci Birey Özelliklerinin Kazandırılabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmeni Görüş Anketi" ile de sınıf öğretmenlerinin görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada, hayat bilgisi öğretim programlarının analizinde doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Ayrıca, sınıf öğretmeni görüşlerinin analizinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Bu bağlamda veriler, yüzde ve frekans değerleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle; girişimciliğin bu adla ilk kez 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nda yer aldığı, 1926 ve 1936 Hayat Bilgisi Öğretim Programları'nda 5, 1948 ve 1968 Hayat Bilgisi Öğretim Programları'nda 6, 1998 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nda 14 ve 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nda ise 24 girişimci birey özelliğinin bulunduğu ve sınıf öğretmeni görüşlerine göre, 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programı ile girişimci birey özelliklerinin genel olarak az kazandırılabildiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Girişimcilik Becerisi, Girişimci Birey, Girişimci Birey Özellikleri, Öğretim Programı, Hayat Bilgisi.
This study has been carried out in order to investigate the social studies curriculum since the proclamation of the Republic in terms of the characteristics of entrepreneurial personality and to evaluate the views of teachers intended for the upskilling of these characteristics. In the study, the Social Studies Curriculums in the years of 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2009 since the proclamation of the Republic were analyzed in terms of the characteristics of entrepreneurial personality. Morever, the opinons of classroom teachers about the upskilling characteristics of entrepreneurial personality on curriculum of social studies were investigated. The study group of this research are composed of 281 classroom teachers who worked in elementary schools in Sakarya. The curriculums have been analyzed by "Characteristics of Entrepreneurial Personality" which is developed by researcher and the views of classroom teachers was determined by "Opinion Survey of Classroom Teachers's View towards to Upskill Characteristics of Entrepreneurial Personality". In the study, document analysis techniques were used for the analysis of the curriculum. In addition, in the analysis opinion of classroom teachers was conductud by the help of SPSS 16.0 software. In this regard, the data of this research was analyzed using percent and frequency values. After conducting research, those results have beeen reached; entrepreneurship was taken part for the first time in 2009 Social Studies Curriculum, the characteristics of entrepreneurial personality taken part 5 times in 1926 and 1936 Social Studies Curriculum, taken part 6 times in 1948 and 1968 Social Studies Curriculum, taken part 14 times in 1998 Social Studies Curriculum and taken part 24 times in 2009 Social Studies Curriculum and also the idea of that characteristics of entrepreneurial personality generally are gained less in the 2009 Curriculum of Social Studies has been concluded. Keywords: Entrepreneurship Skills, Entrepreneurial Personality, Characteristics of Entrepreneurial Personality, Curriculum, Social Studies.