dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Erman Coşkun |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:41:34Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:41:34Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Arslan, Hakan . (2016). Otelcilik sektöründe bilişim sistemleri kullanımı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma : İstanbul İli 5 yıldızlı oteller örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91228 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çalışmanın amacı; küreselleşen dünyada bilişim teknolojilerinin artan önemi ile birlikte otelcilik sektöründe bu teknolojilerin ne düzeyde kullanıldıklarının ve kullanıldıkları alanların araştırılmasıdır. Ayrıca her geçen gün çeşitlenen bilişim teknolojilerinin otelcilik sektöründe ki etkileri ve kullanım alanlarının yanı sıra, kullanılan önemli sistemler hakkında bilgi sunulması da hedeflenmektedir. Bu çalışmayla kullanılan sistemlerin etkileri, eksik olan yönler ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Çalışmada yerli ve yabancı literatür taraması yapılmıştır. Bu kaynaklar ışığında elde edilen verilere göre ilk bölümde bilişim teknolojileri ve yönetim bilişim sistemleri alanında yapılan çalışmalar ele alınmış olup; bilişim sistemlerinin özellikleri sunularak, avantaj ve uygulama alanlarından bahsedilmiştir. İkinci bölümde ise işletmelerde kullanılan bilişim sistemlerinin türlerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde otelcilik sektöründe bilişim sistemlerinin kullanım alanlarına yönelik gelişmelere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise yapılan anket çalışması ve elde edilen sonuçlar ve bulgular yorumlanmıştır. Çalışmanın veri toplama kısmında 40 otele 2006 yılında Çilan vd. tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır ve elde edilen veriler analiz edilerek 2006 yılı bulguları ile karşılaştırılmıştır.Bulgulara göre katılımcı işletmelerde 2006 senesine oranla Pazarlama Bilişim Sistemleri, Ön Büro Bilişim Sistemleri, Kat Hizmetleri Bilişim Sistemleri vb. kullanım düzeyi arttırmakla beraber, Karar Destek Sistemleri, Yapay Zeka, Veri Madenciliği gibi sistemlerin yeteri düzeyde kullanılmadığı ortaya konulmuştur. Yine bununla birlikte yöneticilerin kısa orta ve uzun vadeli kararlar alırken yönetim bilişim sistemlerini ve de karar destek sistemlerini otelcilik sektöründe fazla kullanmadıkları tespit edilmiştir. Bu veriler ışığında elde edilen sonuçlar otellerin bilişim sistemlerini yoğun bir biçimde kullanmasıyla birlikte rekabette üstünlük sağlama, son tüketiciye hızlı ulaşabilme ve pazarlama faaliyetlerinin yürütebilmesi mümkün olabilmiştir. Otelin yönetim kısmında ise yönetim bilişim sistemlerinin kullanımı ile birlikte tüm departmanlar arası iletişim ve bilgi akışı daha hızlı bir biçimde sağlanabilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this study is to research the increasing role of information technology in a globalized world and the extent to which the hotel industry uses this technology. It also aims to present information about the effects, usage areas and various systems of the increasingly diversifying field of communication technology in the hotel industry. This study intends to reveal the effects and shortcomings of these systems. A literature review of both Turkish and international sources was done in this study.In the first part, data obtained from sources in the areas of information technology and management information systems are used to present the characteristics, advantages and application areas of information systems. The second part includes the types of information systems used in businesses. The third section contains developments in the application areas of information systems within the hotel industry. In the fourth section, the results and findings of a survey are interpreted. In the data collection portion of the study a survey created by Çilan et al. (2006) was conducted to 40 hotels and the resulting data were analyzed and compared to the 2006 findings.The findings indicate that in comparison to 2006, the use of Marketing Information Systems, Front Office Information Systems, Housekeeping Information Systems have increased while Decision Support Systems, Artificial Intelligence, and Data Mining are not being utilized sufficiently. Alongside this, it was found that managers do not use mangement information systems and decision support systems much in the hotel industry. The results found in light of these data indicate that the heavy use of information systems can enable hotels to gain competitive advantages, reach the end consumers quicker and carry out marketing activities. In the management of hotels, the use of management information systems facilitates quicker communication and information flow among all departments. |
|
dc.format.extent |
IX, 123 yaprak : resim, şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Bilişim teknolojileri ve bilişim sistemleri. |
|
dc.subject |
Yönetim bilişim Sistemleri kavramı. |
|
dc.subject |
İşletmelerde kullanılan bilişim sistemleri türleri. |
|
dc.subject |
Otel işletmelerinde bilişim sistemleri - opera - lanyon RFP - travel click. |
|
dc.title |
Otelcilik sektöründe bilişim sistemleri kullanımı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma : İstanbul İli 5 yıldızlı oteller örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Arslan, Hakan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|