Mikrofinans toplum içinde bir değişiklik oluşturulmaktadır çünkü dar gelirli insanlara çalışmak için bir fırsat sunarak işsizleri toplumun çalışanları haline gelmesine yardım etmektedir. Mikrofinans yöntemi, ülkelerin yoksullukla ve diğer kalkınma zorlukları ile mücadelede önemli bir finansal araçtır. Bu yöntem, Türkiye'de ve küresel düzeyde binlerce ailenin hayatını etkilemektedir. Son zamanlarda, Mikrofinans kurumlarının müşteri sayısında azalma gözlemlenmektedir. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı Mikrofinans yönteminden yararlanan kişi veya hanelerin memnuniyetsizlik nedenlerini tespit etmektir. Bu araştırmada Türkiye Grameen Mikrofinans Programı kredi kullanmış ve sistemden ayrılmış tesadüfi seçme yöntemi ile seçilmiş 150 müşteri ile yüz yüze yapılan anket yöntemiyle araştırma verileri elde edilmiştir. Mikrofinans yönteminin yoksullukla mücadelede başarı düzeyini analizinde bu yöntemde ayrılanların bakış açıları önemli bir referans oluşturmaktadır. Bu kurumdan ayrılan müşterilerin bu yöntemi kullanmakta ayrılma nedenlerine bakıldığında dikkat çeken unsurlar; yetersiz kredi limiti, yüksek hizmet bedeli, haftalık ödeme planı, toplumsal faktörler ve yetersiz girişimci eğitim becerisi mikrofinans kuruluşların müşteri ayrılmasında etkili olan en önemli faktörler olarak öne çıkmaktadır. Bu araştırmanın dikkat çeken önerisi TGMP kurumunun uyguladığı yöntemin (geri ödeme süresi ve mikrokredi tutarı) gözden geçirecek iyileştirmeler yapması ve kurumun organizasyonunun daha ektili olacak şekilde geliştirilmesine ve bu kurumun yoksulluk ile mücadelede halen önemli bir fonksiyon icra edeceği şeklinde olmuştur.
Microfinance has brought a change in the economic life of the participants of the society by providing an opportunity to the financially disadvantaged individuals to be employed and be financially independent. Microfinance is a financial instrument that can be utilized to combat poverty and other challenges hindering the progress of countries. It has managed to impact the lives of thousands of families within Turkey and on a global level too. Recently, it has been observed that the number of clients of microfinance has decreased. Therefore, the objective of the research is to identify the reasons of dissatisfaction among microfinance borrowers which leads to their separation from the microfinance institution. A total of 150 drop-out clients from Turkish Grameen Microfinance Program have been considered through the random sampling method for the research via the survey method of face-to-face interviews. Change in income level of the drop-out clients was an important reference in the method of microfinance as an instrument against poverty. The results revealed that insufficient credit limit, high interest rate on loan, weekly payment schedule, societal facts and insufficient entrepreneurial training methods were some of the factors that impacted the number of borrowers of the microfinance institution. The recommendations of this research like repayment period and microcredit limit can be considered and these suggestions may contribute to better managerial strategies and organizational plans for the development of microfinance institutions.