Gün olarak ifade edilen olgu Türkiye'de kadınlar arasında yaygın olarak yapılmakta olan ekonomik ve sosyal bir etkinliktir. Ancak literatürde sınırlı sayıda araştırmaya konu olduğu görülmektedir. Bu çalışmanın amacı gün olgusunu pazarlama açısından anlamak ve tanımlamaktır. Çalışmada 405 gün katılımcısından anket yöntemi ile altın günü ve paralı günleri ile ilgili bilgi alınmıştır. Araştırma bulgularına göre güne kişi başına gün sayısı 1,38'dir. Günlerin çoğu birinci veya ikinci yılda dağılmaktadır. Ancak akraba grupları uzun ömürlü olmaktadır. Dışarıda yapılan günlerin sayısı azdır; tüm demografik bölümlerde günlerin çoğu evde yapılmaktadır. Toplanan menkul neredeyse tamamen Türk Lirası ve altındır; döviz neredeyse hiç yoktur. Günden gelen para çoğunlukla birikim yapmakta kullanılmaktadır. Bunun haricinde giyim harcamaları ve çocuklara harcama en sık rastlanan kalemlerdir. Kredi kartı borcunun ödenmesi ise yüksek bir frekanstadır. Güne hazırlık için yapılan kuaföre gitme, kıyafet alma ve benzeri faaliyetlerin frekansı çok düşük çıkmıştır. Gün gruplarının iletişiminde ise telefon, Whatsapp ve Facebook'un her yaşta ana iletişim araçları olduğu görülmektedir. Araştırmanın önemli bir bulgusu ise Whatsapp'ın her yaşta yaygın olduğu ve özellikle gençlerde telefon iletişiminden daha yaygın olduğudur.Günlerde çok katmanlı pazarlama yapan firmaların ürünlerinin tanıtım ve satışfaaliyetlerinin yaygın olmadığı ancak etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Günlerde en çok gündeme gelen ürün ve hizmetlerin ise giyim, yemek tarifleri ve diyet ile ilgili olduğu görülmektedir.
Gün or in English "Day" is a form of social and economic activity which is common among women in Turkey. Although "Gün" has a very important role on women's daily life, few studies have been made about the subject. Aim of this study is to understand and define this phenomenon from marketing perspective. 405 participants are surveyed in order to get detailed information about their "Money Day" and "Gold Day" participation in detail. Results of this study show that average "Gün" group participation is 1,38 group per women. Most of "Gün" groups are disbanded in their first or second year. However groups that are formed of relatives are long-lasting. Gatherings mostly take place at home in all demographics. Almost all groups collect Turkish Lira and Gold coin; foreign currency is extremely rare. "Gün" money is reserved mostly for savings but also spent usually for clothing, children and credit card debts. Preparation for gatherings such as going to hairdresser or buying new clothes seems very rare. Telephone, Whatsapp and Facebook are main communication tools between group members at all ages. One significant result is that Whatsapp seems to be very common in all ages and especially in younger ones it is more common than telephone. Promotion activities of multi level marketing firms in "Gün" seems to be rare in number but effective in result. Idea sharing about product and service experiences seems to be concentrated on subjects such as clothing, food recipe and diet.