Masa oyunu ve kültür kavramlarının tarihleri iç içedir ve gelişimleri boyunca bu kavramlar arasında yoğun bir alışveriş olmuştur. Masa oyunları tarihleri boyunca yalnızca boş zaman geçirme aktiviteleri olarak kalmamış, inanç, sanat, eğitim, eğlence nesneleri olarak da kullanılmıştır. Pek çok alan için anlatımlarda mecaz unsurları olarak kullanılmalarının yanı sıra kendi başına da bir ifade ve aktarım aracı alanı olmuşlardır. Bunların yanında sosyal aktivite araçları ve dekoratif objeler olarak da varlıklarını sürdürmektedirler. İnternetle birlikte haberleşme ve pazarlama olanakları artması, masa oyunu sektörünün gelişimini de olumlu yönde etkilemiştir. 2000'li yıllarda yayımcı firma ve yeni yayın sayısında büyük oranda artış gözlemlenmektedir. Masa oyunlarında seramik malzemenin kullanımı zamanla arka plana düşmüştür. Günümüzde seramiğin masa oyunlarında kullanımı, sanatsal çalışmalar ve özel üretimlerle sınırlı kalmıştır. Bu tez kapsamında masa oyunu kavramı tarihsel süreci içinde incelenmiş, öğeleri tanımlanmış, biçimsel ve sosyal özelliklerine yönelik tarihi örnekler verilmiştir. Görsel örneklemelerde seramik malzemeyle yapılmış üretimlere ağırlık verilmiştir. Tezin uygulama aşamasında ise masa oyunu öğeleri tasarlanmış, çeşitli teknik ve yöntemler kullanılarak seramik malzeme ile uygulamaları yapılmıştır. Tasarım ve uygulama aşamaları hakkında ayrıntılı bilgi verilmiştir. Yapılan tasarımlar için popüler fantastik kurgu, mitoloji, Türk mitolojisi öğeleri ve özgün tasarımların harmanlandığı kurgusal bir dünya oluşturulmuştur. Seramik malzeme ile bu dünyanın karakterleri, işlevsellik, görsel zenginlik ve malzemenin sınırlayıcı özellikleri arasında bir denge kurularak üretilmiştir.
History of board game and culture concepts are intertwined and development of these concepts have an intense relationship. Through their history, board games didn't remain only as spare time activities, they have also been used as objects of belief, art, education and entertainment. In many areas, as well as their use as metaphor elements for the narratives, they have also become expression and transfer agents in their own rights. In addition to these, they have maintained their existence as social activities and decorative objects. The increase of communication and marketing opportunities due to the internet, has also affected the development of the board games sector positively. A significant increase is observed in the numbers of the publishers and new releases in the 2000's. The use of ceramic materials in board games has decreased through time. Today the usage of ceramic in board games is limited to artistic works and special productions. In this thesis, board game concept is examined in its historic development, it's components have been identified and historical examples have been given directed at its formal and social aspects. In the implementation phase of the thesis, board game components have been designed and their applications have been made with ceramic material by using a variety of tecniques and methods. A fictional world which contains popular fantasy fiction, mythology, Turkish mythology items and original designs, has been created for the application designs. Then the characters of this world are produced with ceramic metarial by establishing a balance between functionality, visual richness and limiting properties of the material.