Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kadınların alışverişte mutsuz olmalarına sebep olan faktörlerin belirlenmesine yönelik bir çalışma.

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Remzi Altunışık.
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:41:15Z
dc.date.available 2021-03-30T11:41:15Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Kayınoğlu, Cansu. . (2016). Kadınların alışverişte mutsuz olmalarına sebep olan faktörlerin belirlenmesine yönelik bir çalışma.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91189
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Tarihte takas ile başlayan ve insanların kendi üretemedikleri malları bir bedel karşılığı almalarına dayanan alışveriş kavramı kadın ve erkek için farklı anlamlar ifade etmektedir. Erkekler sadece ihtiyaçları olduğunda ve toplu olarak alışveriş yaparken kadınlar her an her yerde alışverişin içindedir. Bu sebepten alışveriş kadın için bir ihtiyaç gidermenin çok ötesinde rahatlama, kendini ifade etme, stres atma ve hayata anlam kazandırma gibi çok farklı anlamları karşılama özelliğine sahip eğlenceli bir aktivitedir. Ancak, kadın için vazgeçilemez bir aktivite olan alışveriş sırasında kadınları mutsuz eden bazı durumların olduğu birçok kadın tarafından dile getirilen bir gerçektir. Bu sebepten çalışmanın amacı, alışveriş esnasında kadınlar için mutsuzluk kaynağı olan veya mutsuzluğa yol açan durumları ortaya koymaktır.Bu amaç doğrultusunda Sakarya ilinde yaşayan çeşitli demografik özelliklere sahip 200 kadın üzerinde Kasım-Aralık 2015 tarihleri arasında anket çalışması yürütülmüştür. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistics programı yardımıyla çeşitli istatistik analizlere tabi tutulmuştur. Analizler arasında tamamlayıcı istatistikler, ANOVA testi, t-Testi ve ki-kare analizleri yer almaktadır. Araştırma bulgularına göre kadınları alışverişte mutsuz eden durumlar, mağaza içinde elemanların fazla ilgili olması, kalabalık ortam, uygun beden ya da numaranın bulunamaması, kabinlerin ise havasız ve dar olması şeklinde sıralanabilir. Buna ek olarak en çok kıyafet alışverişi yapan kadınların mutsuzluklarını gidermek için alışverişe çıkmak yerine müzik dinleyip arkadaşları ile vakit geçirmeyi tercih ettikleri de bulgular arasında yer almaktadır.
dc.description.abstract In the history, shopping starts with barter and people buy the goods which they can not produce with price, this concept starts different means for men and women. Men go shopping collectively and when they need, where as women always go shopping in everywhere. Due to the this fact, shopping is more than satisfy a need for woman, it means relaxing, self expression, let of stream and add meaning to life and woman suppose it as an entertaining activity. İt is a well-known fact that shopping is an irreplaceable activity for woman. But some woman complain about negative situations which occur while shopping. Because of this reason, this study aims to exhibit source of unhappiness or the negative situations for woman which occur while shopping.According to achieve this target, a survey is conducted in Sakarya among 200 woman who has different demographic characteristic, in the time November-December 2015. Collected data subjected to different statistical analyses with the help of IBM SPSS Statistics programme ANOVA test, t-Test and ki-kare analyses, supplementary statistics fall into in this analyses. According to research findings, woman feel uncomfortable in shopping when place is crowded, sales person excessively look after, not finding proper size or shoe size, cabin is narrow and airless. Additionaly, mayarity of woman who go shopping for dress prefer listening to music or spend time with friends rather than go shopping when they want to relax.
dc.format.extent VII, 82 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kadın - kadın psikolojisi.
dc.subject Tüketici - tüketici grubu olarak kadın.
dc.subject Mutsuzluk kavramı - alışveriş - alışverişte mutsuzluk.
dc.title Kadınların alışverişte mutsuz olmalarına sebep olan faktörlerin belirlenmesine yönelik bir çalışma.
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.contributor.author Kayınoğlu, Cansu.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/