Açık Akademik Arşiv Sistemi

İmaj yönetimi açısından bir halkla ilişkiler çalışması olarak üniversitelerin web sitelerinin değerlendirilmesi : Süleyman Demirel Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Metin Işık
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:41:13Z
dc.date.available 2021-03-30T11:41:13Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Güler, Şakir. (2016). İmaj yönetimi açısından bir halkla ilişkiler çalışması olarak üniversitelerin web sitelerinin değerlendirilmesi : Süleyman Demirel Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91184
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İmaj unsurunun önemi fark edildiği andan itibaren kurum ve kişiler, kavramın yönetilmesi gerektiğini idrak etmişler ve bir takım planlı iletişim çabaları içine girmişlerdir. Planlı iletişim çabaları denince akla ilk gelen disiplin olan halkla ilişkiler, yönlendirilen sürece katkıda bulunabilen ve çözümler üreten bir yapıya sahiptir. Bu yüzden kurumlar ve bireyler tarafından sıkça tercih edilmektedir. Üniversite kurumlarının, web sayfaları aracılığıyla kendini sunumu ve aktardığı bilgiler vasıtası ile hedef kitlesinde oluşturduğu imajı, konu edinen bu araştırmada, üniversitelerin mevcut imaj politikasının, web sayfasına olan etkisi araştırılmış, aynı zamanda web sayfalarından aktarılan içeriğin işlevsel ve sunum özellikleri analiz edilmiştir. Çalışma dâhilinde, içerik analizi yöntemi ve görüşme yönteminden faydalanılmış bu sayede web sayfası analiz edilen üniversitelerden geri bildirimde bulunanlar ile derinlemesine görüşme yapılarak elde edilen bilgilerin imajsal arka planı irdelenmiştir.
dc.description.abstract Since the importance of image factor is recognized, institutions and individuals understood that this concept should be managed and they went into the efforts of some planned communication. First disciplin come to mind is public relations when it comes to planned communication efforts, and PR has a structure that generates solutions and provides to management process. Therefore, it is frequently preferred by individuals and institutions. In this study which inludes the image of universities in target audience's view that is builded through websites with self-presentations and informations of universities, the current image policies is studied in terms of their effects on web pages and the functional and presentational features of the concepts on web sites are analysed. Within study, content analysis and interview methods are used so that in-depth interview is executed with the ones who gave feedback from universities which their websites are analysed, and the imaginal background of informations are studied.
dc.format.extent IX, 99 yaprak : resim, şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İmaj ve yönetimi.
dc.subject Kurumsal imaj.
dc.subject İnternet ve web teknolojisi.
dc.subject İnternetin halkla ilişkilerde kullanımı.
dc.title İmaj yönetimi açısından bir halkla ilişkiler çalışması olarak üniversitelerin web sitelerinin değerlendirilmesi : Süleyman Demirel Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı
dc.contributor.author Güler, Şakir
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/